L’Audiència Nacional ha arxivat la causa oberta pel possible sabotatge de la Vuelta ciclista a Espanya al Solsonès, ja que els mateixos fets els investiga un jutjat de Solsona. Segons ha avançat RAC1 i ha confirmat l’ACN, el magistrat ha fet cas a la fiscalia, que no veia cap possible delicte de terrorisme i demanava que la investigació es dugués al jutjat de Solsona. Fa unes setmanes el magistrat Joaquín Gadea va obrir la investigació per si el vessament de líquid al traçat estava vinculat amb els CDR. Gadea va actuar després de rebre un ofici de la Comissaria General d'Informació de la Policia Nacional per la detenció de quatre persones per la seva presumpta participació en l'atac que es preparava contra els ciclistes del pilot.
Els arrestats van quedar en llibertat després de comparèixer davant del jutge de guàrdia de Solsona amb la condició de no acostar-se a menys de 500 metres de les etapes ciclistes.
Aleshores, Gadea va justificar la decisió pel fet que "durant les setmanes prèvies, els autodenominats Comitès de Defensa de la República (CDR) van encoratjar i van proposar a les xarxes socials de forma clara i directa el boicot i interrupció de les etapes de la 'Vuelta' que transcorrien" per Catalunya. Segons ell, es tracta de "fets molt greus en què resulta fàcil apreciar el resultat lesiu que el sistema instal·lat buscava ocasionar, i no resulta difícil imaginar que la voluntat de causar un dany a un indeterminat nombre de persones guiava els autors de l'acció". No obstant, ara el mateix Gadea ha renunciat a seguir investigant el cas.
L’Audiència Nacional deixa en mans del jutjat de Solsona el cas de possible sabotatge a la Vuelta
La fiscalia ja havia descartat el terrorisme i havia demanat inhibir-se en favor del jutjat català
ARA A PORTADA
Publicat el 04 d’octubre de 2023 a les 15:08
Et pot interessar
-
Societat
S'amplia l'horari de la sala d'estudi de la biblioteca de Solsona per festes
-
Societat
El projecte solsoní La Matriu obre un nou grup per a famílies amb infants nascuts el 2024 i el 2025
-
Societat
Fira del Tió: Fènix entrega 400 euros a la Marató de TV3
-
Societat Projecció i col·loqui al Cine París de Solsona del documental «Mama» amb motiu de La Marató
-
Societat
El bisbe de Tshumbe, de la República Democràtica del Congo, visita Solsona
-
Societat
Els visitants elogien el canvi de seu de la Fira de Nadal de Riner
