Els serveis de telefonia i internet són les que han acaparat més reclamacions, seguides de les de l’electricitat i el gas; també destaca un increment considerable de les reclamacions relacionades amb les compres per internet. De les reclamacions rebudes per consumidors de la comarca, el 83% s’han resolt a través de la mediació que s’ha fet entre empresa i consumidor.
Si analitzem globalment els resultats de l’any passat, trobarem que les actuacions assoleixen uns valors semblants als del 2020 que van ser 1.185. Pel què fa a les actuacions desglossades, l’any passat es van rebre, 927 consultes, 105 reclamacions, 3 queixes i 4 denúncies, entre altres.
[h3]Augment dels fraus electrònics[/h3]
Un fenomen que ha anat en augment, i que l’any passat va ser dels que van acumular un nombre important d’incidències, són els fraus electrònics contra els clients d’entitats bancàries. Aquestes pràctiques s’acostumen a fer a través de correus electrònics o SMS falsos que busquen obtenir informació personal, contrasenyes, números de targetes de crèdit, números de comptes bancaris o qualsevol tipus d'informació sensible o confidencial que permeti als ciberdelinqüents cometre aquests fraus, suplantant les identitats d’entitats financeres o empreses de serveis.
És per això que es recomana tenir especial cura a l’hora de respondre correus electrònics o missatges de text que condueixin a enllaços i demanin dades personals o bé contrasenyes.

[h3]Tasques de l’oficina del consumidor:[/h3]
L’Oficina comarcal del consumidor del Solsonès dóna servei a tota la ciutadania de la comarca de forma gratuïta, gràcies al conveni signat entre l’Agència Comarcal del Consum de la Generalitat de Catalunya.
Les principals funcions que desenvolupa l’Oficina del consumidor són:
- Assessorar a la ciutadania sobre els drets i deures que tenen com a consumidors/res.
- Tramitar les reclamacions, queixes i denúncies que presentin.
- Mediar entre consumidors i empreses per tal d’arribar a un acord.
- Xerrades i tallers pràctics gratuïts sobre temes de consum que poden sol·licitar les entitats, associacions i diversos col·lectius del Solsonès, on es consciencia dels drets que tenim com a consumidors i dels riscos que pot suposar l’exercici de l’adquisició de béns o productes, per exemple a través d’internet.
Per a més informació sobre matèria de consum o sobre qualsevol queixa o reclamació que necessiteu, us podeu dirigir directament a l’Oficina del consumidor del Consell Comarcal del Solsonès, o trucar al telèfon 973482003.