L’oposició a l’Ajuntament solsoní demana la documentació del Ple amb més antelació
L’executiu local recorda que els terminis s’adeqüen a la normativa i que els temes es poden avançar en les trobades mensuals amb l’alcalde
Ara a portada
Publicat el 29 de setembre de 2015 a les 13:43
Actualitzat el 29 de setembre de 2015 a les 14:07
Els grups municipals d’Alternativa per Solsona-CUP i Convergència a l’Ajuntament solsoní han demanat a l’equip de govern disposar de la documentació del Ple amb més antelació per motius d’organització interna dels equips respectius. Tal com s’ha fet sempre i d’acord amb els terminis previstos per la llei, la convocatòria i la documentació s’envia als regidors el divendres previ a la sessió i la reunió informativa se celebra el dilluns de la mateixa setmana, tres dies abans. L’executiu ha desestimat aquesta petició per motius pràctics del funcionament municipal.
La CUP va formular aquest prec en el darrer Ple municipal, dijous passat, després d’haver presentat un escrit a final de juliol en el mateix sentit. El seu portaveu, Òscar Garcia, considera que actualment aquests terminis “no hi ha temps suficient per estudiar la informació amb detall i ser responsable amb la figura del regidor”. A més, també “dificulten el funcionament assembleari [de la CUP] i la participació”. Per aquest motiu, els regidors d’Alternativa per Solsona reiteren la petició que se’ls faciliti la informació abans, “encara que no sigui completa”.
Marc Barbens, portaveu de Convergència, es va sumar al Ple a aquesta reclamació. “És un factor procedimental molt lligat a la qualitat de la feina que podem fer els regidors de l’oposició”, assenyala. Barbens recorda que, tot i la junta de portaveus prèvia al Ple, “després és complicat poder estudiar la documentació conjuntament els membres del grup municipal”.
L’alcalde, David Rodríguez, recorda que els terminis s’adeqüen a la normativa vigent i apel·la a un argument funcional per desatendre aquesta petició: “la pràctica habitual ens ha demostrat que, sovint, un nombre considerable dels punts de les convocatòries no estan a la nostra disposició fins la setmana immediatament anterior al Ple”. Per aquest motiu no es poden avançar les reunions informatives ni la documentació. “Comportaria que aquests temes s’haguessin d’ajornar per a plens posteriors, la qual cosa suposaria un endarreriment de la maquinària municipal”.
L’alcalde opina que “seria desproporcionat que l’oposició condicionés la gestió municipal per motius d’organització interna” i sosté que “cal adaptar-se a la maquinària de l’Ajuntament, com han fet sempre tots els grups”. De fet, Rodríguez recorda que els plens ordinaris tenen una periodicitat establerta i, per tant, “es pot preveure amb antelació quan s’han de convocar les reunions internes”.
De totes maneres, el batlle manté la “voluntat de diàleg permanent” amb l’oposició mitjançant trobades mensuals amb cadascun dels portaveus que van començar el juliol. En aquestes reunions l’alcalde es compromet a avançar-los els temes que preveu dur a plens posteriors i a facilitar-los-en la documentació disponible. A banda d’aquestes trobades, David Rodríguez afirma que “en tot moment estic a la seva disposició per tractar tots aquells assumptes municipals que siguin del seu interès”.