Més de 60 persones van estrenar el menjador social. Foto: Ramon Estany
En el marc de la Setmana de la gent gran s'ha presentat aquest divendres al migdia el menjador social, ubicat al Bar del casal de Cultura, per a les persones grans, un projecte que ha impulsat l'ajuntament de Solsona amb la col.laboració d'Amisol.
Més de 60 persones s'han apuntat a la inauguració per poder tastar aquest servei que, segons l'alcalde de Solsona, "contribuirà a la qualitat de vida de la gent gran i especialment, a endarrerir l'entrada en una residència de molta gent que per l'edat, ja no pot fer-se ella mateixa els àpats", uns àpats que garantiran una alimentació adequada i equilibrada, alhora que s'oferirà un espai de relació social.
Com a explicat també el president d'Amisol, Josep M. Borràs, esperen tenir un mínim de 15 usuaris per que sigui viable el servei, tot i que es donaran uns mesos de prova per veure com arrenca el menjador social, que tindrà la data d'inici l'1 de juliol.
Els menjars els prepararà una empresa de càtering d'Igualada, que per al dia de l'estrena, ha preparat un menú basat en amanida, fideuà i llom a l'ametlla.
El servei de menjador funcionarà de dilluns a dissabte, d'1 a 2/4 de 3 del migdia, amb uns preus per àpat que oscil·laran entre els 4'5 euros per als usuaris fixes i els 5'65 euros per als usuaris esporàdics.
Poden fer ús del menjador social totes aquelles persones majors de 65 anys que tenen un grau d'autonomia suficient per desplaçar-se. També hi pot accedir la ciutadania de menysde 65 anys que necessiti fer ús d'aquest servei per raons de salut o discapacitat. En aquest cas, cal cursar-ne la sol·licitud als Serveis Socials de l'Ajuntament. Els usuaris fixes poden sol·licitar acollir-se a aquest servei adreçant-se als Serveis Socials, mentres que els usuaris esporàdics poden fer ús del mejador social fent la reserva amb un dia d'antel·lació al mateix Bar del Casal de Cultura. Caldrà acreditar l'edat.
Més de 60 persones estrenen el menjador social de Solsona
El servei de menjador funcionarà de dilluns a dissabte, d'1 a 2/4 de 3 del migdia
ARA A PORTADA
-
-
El bisbat de Solsona celebrarà l'ordenació diaconal d'un dels seus seminaristes Ramon Estany Montanyà
-
El Govern donarà ajudes als pagesos que es vulguin jubilar i traspassin les seves terres als joves Redacció
-
-
Impulsen un projecte per crear un alberg-residència a Solsona amb 50 places per acollir estudiants Redacció
Publicat el
04 de juny de 2011 a
les 18:04
Et pot interessar
-
Societat
Pinós exigeix el pagament pendent de la subvenció europea per aturar l'augment del deute municipal
-
Societat
Deixant Empremta tanca l’intercanvi juvenil internacional EcoBusiness, enfocat en la creació de negocis sostenibles
-
Societat
Solsona es prepara per viure aquest cap de setmana la 22a Fira del Trumfo i la Tòfona de Catalunya i la 11a Festa del Vi
-
Societat
Multilingüe, plurilingüe, panteiglota?
-
Societat
Solsona i el Solsonès reivindiquen la saviesa ancestral femenina amb una desena d’actes pel 8-M
-
Societat
L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor del Solsonès supera les 1.500 actuacions durant el 2025
