Mantenir -i, sobretot conduir- un cotxe dièsel serà encara més car a partir del gener del 2019. Aquest carburant es veurà sotmès a dues pujades d'impostos: l'anunciada pel govern de Pedro Sánchez a finals d'estiu i la que ja va aprovar l'executiu de Mariano Rajoy en els pressupostos generals de l'Estat del 2018.
Així, omplir un dipòsit dièsel de 55 litres -la mida més habitual a Espanya- pot sortir fins a gairebé vuit euros més car. La unió de les dues pujades augmentaria el preu per litre d'aquest combustible dels gairebé nou cèntims i mig actuals a més de 14, tot depenent de la comunitat autònoma. L'objectiu que hi ha darrere de la mesura del PSOE és equiparar la fiscalitat del gasoil amb la de la gasolina.
Pel que fa, en concret, a la llei aprovada en els darrers comptes de Cristobal Montoro, aquesta estableix que l'equiparació es farà a l'alça per evitar que les comunitats no perdin recursos. En aquest sentit, la pujada del dièsel és de 4,8 cèntims per litre.
El Ministeri d'Hisenda, segons informa el diari Expansión, ha detallat que l'augment del preu serà en dues etapes i que en el 2019 tindrà un impacte de 670 milions d'euros. La igualació total s'estima que costi als contribuents més de 2.000 milions d'euros.
Omplir el dipòsit d'un cotxe dièsel serà molt més car a partir del gener
Aquest carburant es veurà afectat per una doble pujada d'impostos
ARA A PORTADA
Publicat el
27 de desembre de 2018 a
les 17:43
Et pot interessar
-
Societat
Sortida cultural al Saló de l’Ensenyament dels alumnes de segon de batxillerat de l’Institut
-
Societat
La Diputació de Lleida escull Solsona per celebrar el 3r Congrés Català de Repoblament l'any vinent
-
Societat
L'Institut Escola d'Oliana estrenarà un nou cicle formatiu en Transport i Logística a partir del curs que ve
-
Societat
L’accés principal del Camp del Serra s’inhabilita durant una setmana per les obres del carrer Nou
-
Societat
Riner celebra aquest diumenge el Dia de la Gent Gran
-
Societat
El Centre Sanitari del Solsonès reforça l’equip d’infermeria i impulsa un nou model assistencial
