Plafons informatius als espais naturals protegits i un punt d’informació tàctil a l’Oficina de Turisme

El Consell Comarcal pretén atraure visitants però d’una forma sostenible tot regulant i ordenant els fluxos de turistes

Publicat el 02 d’octubre de 2013 a les 21:17

Cartellera de la Mare de la Font que servirà de model
El Consell Comarcal del Solsonès crearà 12 punts informatius i divulgatius en punts estratègics de la comarca per tal de contribuir positivament a la percepció social dels espais naturals. Així mateix, també està previst instal·lar un punt tàctil divulgatiu al Centre d’Interpretació Turística del Solsonès (ubicat a l’Oficina de Turisme del Solsonès) que difongui exclusivament els valors naturals i culturals de tots els espais naturals protegits de la comarca.
 
Els punts d’informació dels espais naturals es trobaran en els següents municipis: Pinell del Solsonès, Castellar de la Ribera, Lladurs, Odèn, Guixers, Sant Llorenç de Morunys, La Coma i la Pedra, Navès i Riner.
 
Amb la instal·lació d’aquest 12 punts d’informació es busca generar les eines necessàries per orientar, sensibilitzar i donar a conèixer els valors ambientals dels espais naturals protegits de la comarca, a fi de contribuir al desenvolupament sostenible –econòmic i turístic– de la comarca.
 
L’any 2010 ja es va col·locar el primer punt d’informació d’espais al Parc de la Mare de la Font i ara es consolidarà amb aquesta segona fase que finalitzarà a mitjans d’octubre. Es preveu que més endavant es puguin instal·lar nous punts informatius en altres indrets.