El passat 22 de gener es va desenvolupar el 8è cens d'aus aquàtiques del Solsonès. Foto: CE Lacetans
El passat dissabte dia 22 de gener el Cos d'Agents Rurals i el Grup de Natura del Solsonès han dut a terme el VIII cens diürn d'ocells aquàtics hivernants a la comarca del Solsonès. S'han mostrejat diferents zones: l'embassament de Sant Ponç, el de la Llosa del Cavall, el riu Cardener, la bassa de Brics i de l´Alzina i la depuradora de Solsona.
Enguany s'han compabilitzat 201 exemplars observats de 12 espècies diferents d'ocells aquàtics. S'han observat altres ocells tals com lluers, pinsans borroners, aligots i 1 falcó peregrí.
Per la seva part, els agents rurals del Solsonès van realitzar també el cens de dormidors el divendres al vespre abans amb resultats un xic diferents als obtinguts el dissabte. Van observar 28 corb marins a la Llosa del Cavall i 14 al pantà de Sant Ponç.
El cens, un any més ha permès conèixer amb exactitud tant el nombre d'ocells aquàtics de les espècies presents a nivell comarcal com la seva distribució. S'ha constatat que aquest any no hi ha hagut una gran entrada d'ocells aquàtics hivernants al Solsonès, ja que probablement al centre i nord d´Europa no ha fet molt fred i els ocells no han hagut de desplaçar-se cap a les nostres latituds.
Si es compara amb altres comarques i valls fluvials, la conca del Cardener, la Ribera Salada i l'Aigua d'Ora, són rius que per les seves característiques no acullen un gran nombre d'ocells aquàtics, sobretot d'aquelles espècies que exerceixen una major pressió sobre la comunitat piscícola (corbs marins i bernats pescaires). En front la polèmica que s'està generant de l'impacte del corb marí sobre la pesca en alguns punts de Catalunya, cal dir que al Solsonès, com demostren el repetits cens anuals, manté poblacions molt petites i a més a més s'observa una tendència a mantenir un rang d'efectius fluctuant i més constant en els últims anys.
Poca presència d'aus aquàtiques hivernants al Solsonès enguany
Societat
El VIII cens d'aus aquàtiques del Solsonès confirma, també, la poca presència d'espècies que puguin trencar l'equilibri piscícola en aigües continentals
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Solsona repartirà 2.100 euros en premis de pintura i fotografia per Festa Major Ramon Estany Montanyà
-
Societat El futur dels pisos turístics esvera Catalunya: totes les cares del xoc per la nova regulació David Cobo
-
-
Cultura i Mitjans La 373a Festa Major de Solsona s’allarga durant deu dies fins al 13 de setembre Ramon Estany Montanyà
-
Cultura i Mitjans Oliana lliura el gegant Lussorio, dissenyat amb intel·ligència artificial, al municipi agermanat d’Oliena a Sardenya Ramon Estany Montanyà
Publicat el
06 de febrer de 2011 a
les 18:22
Et pot interessar
-
Societat
Micropobles catalans adverteixen d’una aturada possible per la incorporació de secretaris-interventors nous
-
Societat
Arrenca la mitja veda de caça al Solsonès amb restriccions de captures i controls sobre les poblacions
-
Societat Odèn entra a la Denominació d'Origen Catalunya amb reconeixement vinícola
-
Societat
Un centenar llarg de veïns es reuneixen a Sant Llorenç de Morunys per exigir millores en l’atenció sanitària
-
Societat
Sant Llorenç de Morunys: protesta davant el consultori per exigir atenció sanitària adequada
-
Societat
Territori assigna un milió d'euros del Fons Climàtic per reforçar el Hub Forestal i impulsar la bioeconomia circular
