La ciutadania solsonina estava convocada, avui a les set del vespre davant l’ajuntament solsoní per manifestar-se en defensa de la pau i en suport al poble ucraïnès.
Malgrat estar en ple Carnaval encara, s'hi han aplegat gairebé 200 persones, entre elles moltes de la cinquantena que conformen la comunitat originària d'aquell país, resident a Solsona.
Ha estat una convocatòria conjunta del municipalisme català per al conjunt del país. Així mateix, aquests dies, l’eixida de l’ajuntament s’il·luminarà amb els colors de la bandera d’Ucraïna com a mostra de suport, igual com s’està fent en diversos edificis emblemàtics d’arreu del món.
L'alcaldessa de Solsona ha llegit el manifest institucional, i una membre de la comunitat ucraïnesa ha explicat la seva experiència I l'angoixa amb que están vivint aquest dies.
L'acte ha acabat amb la comunitat ucraïnesa cantant el seu himne nacional i un llarg aplaudiment de tots els presents
Per la seva part, el Consell Comarcal del Solsones també s’ha adherit a aquesta concentració de suport al poble ucraïnès i en defensa de la pau,i ha manifestat a través de les xarxes socials que es posa a disposició de la població ucraïnesa del Solsonès.
A partir d’avui i almenys fins divendres, Solsona recull productes de primera necessitat i de primers auxilis per fer arribar a Ucraïna. L’Ajuntament es mobilitza per donar suport als combatents i la població afectada arran de la petició de membres de la comunitat ucraïnesa de la ciutat. Cada dia, si es recull suficient material, es durà a Guissona, des d’on diàriament surten vehicles amb material d’ajut.
Els productes més necessaris són sacs de dormir (calents o gruixuts), màrfegues i piles de qualitat. Però també fa falta material sanitari, com pomades o gels per a cremades; aigua oxigenada; povidona iodada (Betadine o similar); guants sanitaris, benes (10x15 cm o 15x5 cm) i analgèsics (paracetamol).
[h3]A l’ajuntament i a la biblioteca[/h3]
S’habiliten dos punts de recollida, almenys fins divendres: els matins, de dos quarts de nou a dos quarts de tres a l’ajuntament i les tardes, de quatre a vuit del vespre, a la Biblioteca Carles Morató. La setmana vinent es valorarà com continuar la campanya. La residència Hospital Pere Màrtir Colomés hi col·labora mitjançant capses de cartró.
El consistori solsoní fa una crida a la solidaritat davant d’un país europeu víctima dels atacs de les tropes russes des del passat 24 de febrer. Infraestructures hospitalàries han estat destruïdes pels bombardejos, la població civil ja ha rebut l’impacte directe de la guerra i material de primera necessitat comença a escassejar. Per aquest motiu serà benvinguda tota ajuda des de Solsona que se sumi a la de Guissona, un dels municipis amb la comunitat ucraïnesa més important de Catalunya. A Solsona hi ha prop d’una quarantena de ciutadans d’origen ucraïnès, que viuen amb angoixa aquest episodi bèl·lic.
Prop de 200 persones es manifesten a Solsona per la pau a Ucraïna
L’Ajuntament es mobilitza per la inquietud de membres de la comunitat ucraïnesa
ARA A PORTADA
Publicat el 01 de març de 2022 a les 19:39
Actualitzat el 01 de març de 2022 a les 19:59
Et pot interessar
-
Societat
Sensors i punts de llum nous per limitar comportaments incívics a la travessia de Llobera
-
Societat
Solsona fa una enquesta de clima comercial amb la col·laboració de l’Escola Arrels
-
Societat
Solsona reunirà una desena de colles a la II Trobada Yule dels gegants Nòrdics de Solsona
-
Societat
Sant Llorenç de Morunys acondiciona la teulada de l'església
-
Societat
El treball de recerca d’una alumna de l’Escola Arrels posa el focus en la memòria dels deportats solsonins als camps nazis
-
Societat
Solsona viurà aquest cap de setmana els actes centrals de la Festa de Sant Antoni
