Els treballadors dels serveis que no siguin essencials deixaran d'anar a la feina a partir d'aquest dilluns. Així ho ha anunciat aquest dissabte el president espanyol, Pedro Sánchez. La nova mesura, que endureix el confinament inicial decretat en el marc de l'estat d'alarma, es concretarà i s'aprovarà en un consell de ministres extraordinari aquest diumenge.
Serà en aquest document on constaran exactament què es considera i què no servei essencial i, per tant, qui haurà d'anar a treballar i qui no quan acabi el cap de setmana. Sánchez ha donat a entendre que les empreses que ja estan fent teletreball, i que per tant no necessiten desplaçar els seus treballadors, ho podran seguir fent. La mesura busca, bàsicament, reduir encara més la circulació.
[noticiadiari]2/199392[/noticiadiari]
No obstant això, la Cadena Ser va avançar ahir l'esborrany del govern espanyol sobre, precisament, l'anunci d'avui. En el text, recollit per l'emissora de ràdio, consten com a essencials aquests tres sectors:
1. Cultius, pesca, ramaderia, agricultura i altres branques del sector primari.
2. Producció tèxtil i roba de feina, orientada a la protecció dels sanitaris.
3. Fabricació i venda de productes farmacèutics i subministrament mèdic i terapèutic.
En la seva compareixença d'aquesta tarda, Sánchez, a més, ha afegit en aquesta llista els mitjans de comunicació i, evidentment, el personal sanitari. Queda, doncs, algun interrogant pel que fa a sectors com, per exemple, les assessories fiscals.
[noticiadiari]2/197029[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198615[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198572[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/199022[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198469[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198064[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/199108[/noticiadiari]
Què és i què no servei essencial pel govern espanyol? Qui ha d'anar a treballar i qui no?
Societat
Els treballadors de sectors no essencials deixaran d'anar a la feina a partir d'aquest dilluns
ARA A PORTADA
-
Successos Desnonament sense incidents al Camp del Molí de Solsona amb presència policial i protesta veïnal Ramon Estany Montanyà
-
Societat Judit Gisbert reclama responsabilitat política per evitar generar «una alarma que no es correspon amb la realitat» Ramon Estany Montanyà
-
Societat Guixers substitueix i soterra el cablejat de l’enllumenat públic a Vilamantells Ramon Estany Montanyà
-
Cultura i Mitjans Cardona s'endú el premi Screen Tourism Initiative per la ruta d'Orson Welles al Castell Pere Fontanals
-
Societat El restaurant Mare de la Font de Solsona rep el reconeixement de l’Acadèmia de Gastronomia de Lleida Ramon Estany Montanyà
Publicat el
28 de març de 2020 a
les 20:14
Actualitzat el
28 de març de 2020 a les
20:15
Et pot interessar
-
Societat
Navès i Ardèvol proposen caminades populars amb itineraris i ofertes diverses aquest dissabte
-
Societat
Canalda congrega veïns i amics per viure la Festa Major amb costums arrelats
-
Societat
El CDIAP del Solsonès celebra vint anys amb una jornada familiar centrada en la petita infància
-
Societat
Solsona reuneix 330 persones a la caminada i pedalada de la Setmana Europea de la Mobilitat
-
Societat
Solsona organitza dues sessions informatives per a persones estrangeres amb regularització recent
-
Societat
Sant Llorenç de Morunys aplega institucions per discutir el futur de l'atenció sanitària a la Vall de Lord
