Recomanacions de l'Oficina del Consumidor referents a les companyies del gas

Publicat el 31 de març de 2016 a les 16:50

Degut a les darreres consultes que s’han rebut a l’oficina del consumidor del Solsonès referents a les empreses subministradores de GAS, es vol fer els següents aclariments:

Pel que fa al gas natural i la inspecció periòdica, sapigueu que:

  • L'empresa subministradora de gas natural està obligada a fer una inspecció periòdica de les instal·lacions i aparells en servei dels seus abonats.

  • La inspecció s’ha de realitzar cada 5 anys per persones acreditades per l'empresa distribuïdora del gas.

  • La inspecció té un cost econòmic a càrrec de la persona titular de la instal·lació, es tracta d'un import fixat en la Resolució ECF/969/2007, de 2 de març, per la qual es fixa l'import de les inspeccions periòdiques de gas.

  • L'empresa subministradora de gas natural ha de comunicar als veïns de la finca, uns dies abans i mitjançant un avís, quin dia passarà a fer l’esmentada inspecció.

  • També inspecciona les instal·lacions comunes de la finca.

  • Comproveu la data de la darrera revisió i quan heu de passar la propera.

  • La inspecció periòdica genera el Certificat d'Inspecció, que us lliurarà la persona que ha realitzat la mateixa, i que té una validesa de 5 anys. Guardeu-lo.

  • Aquestes inspeccions es cobren únicament a la factura de subministrament.

Pel que fa al manteniment de les calderes de calefacció, sapigueu que:

  • El propietari o usuari de la caldera està obligat a demanar el manteniment a una empresa de manteniment o d’instal·lacions.

  • Si la caldera és de calefacció i aigua calenta sanitària aquest manteniment s’ha de fer cada 2 anys

  • No hi ha obligació de tenir un contracte de manteniment; no obstant això, si ja en teniu un, aquest us servirà quan sigui el moment de la inspecció.

  • Els preus són lliures, demaneu un pressupost previ.

  • Les empreses que es dediquen a la instal·lació i manteniment de la calefacció, climatització i aigua calenta sanitària han d'estar inscrites, en el RASIC (Registre d'Agents de la Seguretat Industrial de Catalunya) i en el Registre d'empreses instal·ladores i de manteniment d'instal·lacions tèrmiques en els edificis (REITE).

  • L'empresa que realitzi el manteniment, col·locarà una etiqueta autoadhesiva en un lloc visible de cada generador de calor o fred de la instal·lació i l'emplenarà amb les dades corresponents. També lliurarà el certificat de manteniment.