La Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi, en sessió plenària del passat 20 d'octubre de 2010, va concedir el títol d'Acadèmic, corresponent a Solsona, a Joaquim Calderer i Serra. El diploma li fou lliurat a Barcelona, el 15 d ejuny de 2011.
Joaquim Calderer i Serra és nascut a la Plana (Avià, Berguedà) el 28 de desembre de 1929. Va estudiar al Seminari de Solsona i fou ordenat sacerdot per Monsenyor Tarancón l'any 1953.
El 1953 és destinat a Càceres com a vicari i també professor de l'escola de l'església. El 1956 és destinat a Maçaners (Lleida) i el 1959 a Sant Salvador de la Vedella (Barcelona), on a més era professor a l'escola pública.
El 1981 rep l'encàrrec de la direcció del Museu Diocesà i Comarcal de Solsona i delegat per al Patrimoni Artístic.
El 2005 es jubila com a director del museu i actualment es dedica només a la Delegació.
El 20 d'octubre de 2010 va ser elegit acadèmic corresponent per Solsona (Lleida) de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi, aprovant així la proposta en el seu dia presentada pels acadèmics de número Jordi Bonet i Armengol, Josep Bracons i Clapés, Josep Guitart i Duran, i Pilar Vélez i Vicente.
Reconeixen Mn. Joaquim Calderer
La Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi va lliurar el diploma d'Acadèmic, corresponent a Solsona, a Mn. Joaquim Calderer i Serra (ex Director del Museu Diocesà i Comarcal de Solsona)
Ara a portada
Publicat el 21 de juny de 2011 a les 14:17
Et pot interessar
-
Societat L’Ajuntament de Solsona convoca dues places de taquiller/a per a les piscines municipals
-
Societat Dol al bisbat de Solsona per la mort del Papa Francesc
-
Societat La caminada popular de Pinell de Solsonès d'aquest any serà una circular de 12 km amb principi i final a la parròquia de Sallent
-
Societat Rescaten l'ocupant d'un vehicle que ha caigut al riu a Navès