Reunió dels agents implicats en el Pla d'acció del sector forestal del Solsonès

Publicat el 25 de maig de 2016 a les 19:21
Actualitzat el 25 de maig de 2016 a les 19:26

La setmana passada es van reunir al Centre d’Empreses Innovadores Solsonès (CEI Solsonès) els agents responsables dels projectes inclosos en el Pla d'acció del sector forestal del Solsonès 2015-2020, a partir d'un treball coordinat des del Centre Tecnològic Forestal de Catalunya (CTFC) i presentat a finals del 2014.
Fermí Garriga, AODL encarregat de la dinamització del Pla per part del CTFC, va presentar les principals línies estratègiques i accions previstes per aquest 2016.  Entre d'altres, es preveu incrementar la mobilització de fusta i la gestió forestal, fomentar la instal·lació de noves calderes de biomassa, l’ús de la fusta per a la construcció i el reciclatge professional i la tecnificació del sector, com professionals indirectes, arquitectes, constructors o instal·ladors.
Després d'exposar les tasques ja executades, es va obrir un debat entre les persones assistents per a definir noves accions per a enfortir el creixement econòmic i l'ocupació, basat en la dinamització del sector forestal al Solsonès.
El Pla es va redactar conjuntament amb les institucions claus a la comarca (el Consell Comarcal del Solsonès, l'Ajuntament de Solsona, el Consorci Forestal de Catalunya, el CEI Solsonès, l’Associació d’empresaris del Solsonès, l'Associació de Rematants i Serradors de Catalunya, l'Oficina comarcal del DARP al Solsonès, el CTFC i l'INCAFUST) i els agents del sector, amb l'objectiu de dinamitzar socioeconòmicament el sector forestal a la comarca del Solsonès per tal d’incrementar la seva contribució al desenvolupament econòmic, generant nova ocupació a curt, mig i llarg termini.  
Aquestes accions estan subvencionades pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya en el marc dels Programes de suport al desenvolupament local.