Solsona, com a ciutat gegantera

Editen una revista per promocionar turísticament Solsona com a ciutat gegantera. Es trobarà en oficines de turisme de l'àrea d'influència i al Palau Robert

Publicat el 26 de maig de 2011 a les 20:52

Portada de la revista turística

Solsona, ciutat de gegants és el títol de la publicació que ha sortit al carrer aquests dies per promoure la capital del Solsonès com a focus turístic. El contingut, que ha estat coordinat per la Societat Municipal de Promoció Turística de Solsona, es planteja com un recorregut pel municipi i la comarca que fa parada en els indrets més emblemàtics i en les festes i fires locals més destacades, tot remarcant-ne l'oferta lúdica, artesana i gastronòmica. Aquesta revista es trobarà en oficines de turisme de l'àrea d'influència del Solsonès i al Palau Robert per actuar com reclam de visitants potencials.

Solsona disposa des d'ara d'una nova eina de promoció turística. Es tracta d'una publicació de 36 pàgines, en color i eminentment visual, amb informació en català sobre l'oferta turística de la ciutat i l'entorn i dels al·licients més remarcables en artesania, gastronomia i patrimoni natural. La cultura popular i la seva manifestació gegantera, reconeguda en l'àmbit nacional, és un dels ingredients amb què es vol captar l'atenció dels lectors, que poden fer-se càrrec del paper rellevant que té en l'imaginari solsoní i de la seva genuïnitat.

El contingut de la revista, que es pot descarregar en línia del web www.solsonaturisme.com, ha estat estructurat i elaborat per la Societat Municipal de Promoció Turística de Solsona. Amb tot, la seva edició no ha suposat cap cost per l'Ajuntament, ja que se n'ha ocupat l'editorial MIC, que s'ha encarregat d'autofinançar-la mitjançant la inclusió d'anuncis publicitaris.  

Superada una "assignatura pendent"
L'alcalde en funcions i president de la Societat Municipal de Promoció Turística, David Rodríguez, assenyala que amb una publicació d'aquest tipus "Solsona supera una de les assignatures pendents per arribar al turisme familiar i sensible al patrimoni cultural en el qual concentrem els esforços".

Rodríguez ha avançat que els propers dies es presentaran altres eines i productes complementaris que segueixen aquesta mateixa línia, "d'acord amb el full de ruta traçat pel Pla Director Turístic", i que han estat impulsats pel regidor de Promoció Econòmica i Turisme en funcions, Josep Caelles. "Si volem deixar de ser una capital desconeguda, no podem desaprofitar cap oportunitat per ampliar els canals de difusió dels nostres atractius turístics", afegeix l'alcalde.


La publicació també inclou una guia d'allotjaments i restaurants de Solsona, en què apareixen tots els establiments del municipi. El tiratge ha estat de 3.000 exemplars, que es distribuiran entre els anunciats, allotjaments, oficines de turisme de la Catalunya central, el Palau Robert i en fires i workshops que es duguin a terme properament. Es calcula que la vigència d'aquesta revista és d'un any. Més endavant s'estudiarà la possibilitat d'editar-la de forma bilingüe, en català i en castellà, per promocionar la ciutat fora de Catalunya.