Solsona treu a concurs el servei de socorrisme de les piscines municipals
Ara a portada
Publicat el 09 de març de 2020 a les 23:14
Actualitzat el 10 de març de 2020 a les 12:07
L'Ajuntament de Solsona ha tret a concurs el contracte de la realització del servei de socorrisme de les piscines municipals ubicades al carrer Salvador Espriu durant la temporada 2020 i 2021, amb possibilitat de pròrroga per dos anys més.
El Pressupost de licitació és de 37.190,09 € sense IVA , 45.000,00 € IVA inclòs (21,00%)
El Termini de presentació d'ofertes finalitza el 24/03/20 a les 23:59 h
Valor estimat del contracte: 74.380,16 € sense IVA
Necessitat a satisfer:
L’horari de prestació del servei de socorrisme coincideix amb l’horari d’obertura al públic de la piscina municipal.
Pel que fa als nombre de socorristes caldrà el que s’especifica a continuació: De dilluns a divendres: Un socorrista de les 9h a les 11h Dos socorristes de les 11h a les 20h Dissabtes, diumenges i festius: Un socorrista de les 11h a les 12,30h Dos socorristes de les 12,30h a les 20h.
El servei de neteja de vasos, anàlisis d’aigua o altres tasques de manteniment de les instal.lacions, aquesta es durà a terme fora de l’horari d’obertura al públic de les instal.lacions. En cas d’inclemències metereològiques, que recomanin el tancament de la instal.lació, es podran variar els horaris de tancament.
El Personal de socorrisme de l’empresa adjudicatària del servei tindrà, com a funcions principals , l’obligació d’advertir als usuaris i informar de la normativa d’ús de les instal·lacions amb l’objectiu d’evitar o impedir qualsevol accident, el control i la seguretat a la superfície de la làmina d’aigua així com la prestació dels primers auxilis i el control de les piscines, zona d’estada i la farmaciola sense perjudici del suport que les pugin prestar el responsables de les instal·lacions municipals.
El personal destinat a desenvolupar les tasques objecte d’aquest contracte haurà de tenir la titulació legalment exigida pe a l’exercici de la seva activitat, la qual s’acreditarà mitjançant la presentació de la documentació pertinent. L’empresa adjudicatària haurà de notificar l’organització del personal que proposi per a la l’execució del contracte i d’acord amb les necessitats fixades, Aquesta proposta d’organització haurà de ser acceptada per l’Ajuntament. Qualsevol modificació en aquesta organització haurà de ser prèviament informada i tenir el vistiplau de l’Ajuntament.
Tasques que hauran de realitzar : Realitzaran les tasques pròpies del seu càrrec, atenent especialment el següents aspectes: ◦ Vetllar per la seguretat i higiene dels banyistes de la piscina. ◦ Informar als usuaris de les normes internes de la instal·lació, normes higiènico-sanitàries del la piscina, activitats que es pugin desenvolupar. ◦ Supervisar el compliment per part dels usuaris de les normes d’utilització de les instal·lacions. ◦ Prohibir qualsevol activitat que transgredeixi les normes de seguretat i higiene que es troben exposades a la normativa interna de la piscina municipal. ◦ Hauran d’estar situats, durant les hores de màxima concurrència, en les cadires habilitades per a ells, per tal de visualitzar correctament tota la làmina d’aigua de la piscina. ◦ Hauran de col·locar i treure diàriament els salvavides. ◦ Informar de l’àrea de Serveis Personals i /o al Registre d’Esports, de l’incompliment reiterat de les normes per part dels usuaris. ◦ Realitzar les primeres cures i, si la gravetat de les ferides ho requerís, avisar el serveis d’urgència corresponent. ◦ Omplir cada dia el registre d’incidències i tenir-lo a disposició de la persona responsable de la instal·lació. ◦ No abandonar el lloc de vigilància sota cap pretext, tret de les causes pròpies de la prestació del servei o per força major, informant sempre prèviament al responsable de la instal·lació. ◦ El compliment total de l’horari de servei.
◦ Impossibilitat de realitzar, durant les hores de treball, cap tasca que no sigui de les seves funcions, S’evitarà, al màxim possible, l’ús de telèfons furant la jornada laboral, tret de la utilització necessària en situacions d’urgència. ◦ Informar, vigilar, controlar i atendre a tot usuari que requereixi el seus serveis de manera cordial, amable i amb respecte. ◦ Comprovar diàriament, a l’inici de la jornada laboral, que els elements imprescindibles de primers auxilis i resta d’elements es trobin en bon estat d’ús. En cas de mancances o desperfectes d’aquest informar, d’immediat, al coordinador del servei, i aquest, al mateix temps, a l’Ajuntament. ◦ Coneixement de la normativa vigent de les instal·lacions esportives del municipi. ◦ Vigilar que els usuaris respectin les normes d’ús de les instal·lacions i informar-los de les mateixes, en cas que actuïn de forma contrària. ◦ Col·laborar amb els plans d’emergència i evacuació de la instal·lació, en cas de ser necessari. ◦ Atenció a l’usuari, orientació, trasllat de persones disminuïdes, ajuda a persones amb mobilitat reduïda, etc.. ◦ Altres activitats que el responsables de l’ajuntament cregui convenient com a necessitats puntuals. El personal socorrista dins de la seva jornada laboral col·laborarà, dins del possible, pel cas de succeir algun accident o circumstància (meteorològiques, vandalisme, etc..), que afectin a la correcta i segura activitat de les instal·lacions de la piscina, a la seva subsanació.
S’establiran unes ubicacions de referència del personal del servei per tal de mantenir en tot moment la màxima visió i control del vas de les piscines i el seu entorn. Caldrà respectar la situació d’aquestes posicions i en cas de modificació caldrà consultar-ho prèviament amb els responsables. En cas dels reforços establers a les piscines, en algunes dates i horari, el socorrista de reforç es situarà de manera que pugui aconseguir la màxima visió del vas i dels banyistes evitant, sempre que sigui possible, romandre al mateix punt que el socorrista habitual. L’adjudicatari haurà d’informar, de manera immediata, als responsables tècnics de l’Ajuntament i Regidoria d’Esports de qualsevol incidència derivada del servei i haurà de presentar els informes escrits sobre aquells incidents que l’Ajuntament els reclami.
L’empresa adjudicatària haurà de subscriure una pòlissa d’assegurança de responsabilitat civil per tal de cobrir els danys que, accidentalment, pugui ocasionar el seu personal amb motiu de les activitats pròpies, entre les quals destaca la vigilància, socorrisme i primes auxilis. L’empresa adjudicatària es responsable de cobrir la totalitat de les possibles baixes i absències del seu personal, garantint la prestació del servei amb personal plenament qualificat i informant d’aquestes situacions, el mes aviat possible, al responsables de la Regidoria d’Esports de l’Ajuntament.
Et pot interessar
-
Societat El Centre de Formació de persones adultes coneix la història del Consell Comarcal i altres indrets del seu entorn
-
Societat L’Ajuntament de Solsona convoca dues places de taquiller/a per a les piscines municipals
-
Societat Dol al bisbat de Solsona per la mort del Papa Francesc
-
Societat La caminada popular de Pinell de Solsonès d'aquest any serà una circular de 12 km amb principi i final a la parròquia de Sallent