La Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Solsona, en la sessió duta a terme el dia 23
d’abril de 2012, aprovà les Bases que han de regir el concurs lliure per a la contractació laboral temporal per a la temporada estiu 2012, d’un coordinador de les activitats esportives de les piscines municipals, i anunciar simultàniament la convocatòria de concurs.
Les tasques a realitzar per aquest coordinador són:
1. Dissenyar i implantar el Programa d’activitats esportives.
2. Controlar el correcte seguiment del programa d’activitats i els monitors/es que en depenen.
3. Integrar. se dins la plantilla de monitors per al desenvolupament del programa d’activitats.
4. Redactar diària o setmanalment, l’informe d’incidències.
5. Presentar una memòria d’activitats al final de temporada (abans del 30 de setembre).
6. Altres tasques pròpies d’un coordinador d’activitats esportives.
La contractació laboral serà de caràcter temporal, mitjançant contracte d’obra o servei determinat i el període serà del 25 de juny de 2012 al 31 d’agost de 2012. El contracte serà a temps parcial i l’horari serà de 9 hores a 14 hores, de dilluns a divendres.
Per ser admeses en el procés selectiu, les persones aspirants en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, han de complir els requisits següents:
a) Acreditar la nacionalitat. Les persones estrangeres hauran d’acreditar que estan en possessió del permís de residència legal a Espanya, excepte: els nacionals d’altres estats membres de la Unió Europea o la dels estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors.
Tampoc el cònjuge, els descendents i els descendents del cònjuge tants dels espanyols com dels nacionals dels altres estats membres de la Unió Europea o dels estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors, qualsevol que sigui la seva nacionalitat, sempre que els cònjuges no estiguin separats de dret i els descendents siguin menors de 21 anys o majors d’aquesta edat però visquin a càrrec dels seus progenitors
b) Posseir la capacitat funcional per a realitzar les tasques pròpies de la plaça convocada
c) Haver complert 18 anys i no superar l’edat establerta per a la jubilació forçosa
d) Estar en possessió de coneixements de nivell de suficiència de català (nivell C) de la Secretaria de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya o dels reconeguts per aquesta com a equivalents, mitjançant la presentació del certificat acreditatiu corresponent o la superació de la prova prevista a la Base sisena e) Estar en possessió de la titulació de tècnic/a superior en animació d’activitats físiques i esportives o equivalent
f) Estar inscrit en el Registre Oficial de Professionals de l’Esport de Catalunya
g) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats
Autònomes, ni estar inhabilitat absolutament o especialment per a l’ocupació de càrrecs públics per resolució judicial o per a exercir funcions similars a les que es desenvolupaven. En el cas de ser nacional d’un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos termes l’accés a l’ocupació pública
Base tercera. Presentació de sol·licituds
1. Els/les aspirants que desitgin prendre part en les proves selectives han de presentar en el registre d’entrades de l’Ajuntament de Solsona (carrer del Castell, número 20, 25280.
Telèfon 973480050, horari de dilluns a divendres, de 8.30 hores a 14.30 hores, i dissabtes de 9.00 hores a 13.00 hores) una sol·licitud en el model oficial i normalitzat que es facilitarà gratuïtament a les dependències municipals i a la pàgina web
adreçada a l’alcalde-president de l’Ajuntament, de conformitat amb el que disposa l’article 38 de la Llei del règim jurídic de les administracions públiques i de procediment administratiu comú (en endavant LRJPAC), sens perjudici dels altres mitjans previstos a la norma. Els/les aspirants també han de satisfer els drets d’examen, que es fixen en 30,00 euros, a la tresoreria municipal. Es bonificarà aquesta taxa per aquells que estiguin en
situació d’atur, aportant l’acreditació corresponent.
2. El termini per a la presentació d’instàncies és de vint dies naturals comptats a partir de l’endemà de la publicació de l’anunci de la convocatòria al Diari Oficial de la Generalitat de
Catalunya o al Butlletí Oficial de la Província. Les Bases es publicaran al tauler d’edictes de l’Ajuntament i a la pàgina web municipal (http://www.ajsolsona.cat).
3. Els/les aspirants amb discapacitat podran sol·licitar les adaptacions necessàries per a la realització de les proves i, en el seu cas, del lloc de treball.
4. Per ser admès/esa en les proves selectives, a la sol·licitud s’ha de manifestar que es reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la Base tercera de la convocatòria, i s’hi ha d’adjuntar alhora degudament compulsats els documents següents:
1. Fotocòpia autentificada del DNI.
2. Fotocòpia autentificada de la titulació exigida, o resguard de pagament dels drets d’obtenció.
3. Fotocòpia autentificada del certificat de la Secretaria de Política Lingüística, o equivalent, corresponent al nivell C de coneixements del català.
4. Currículum vitae.
5. Fotocòpia autentificada de la inscripció en el Registre Oficial de Professionals de l’Esport de Catalunya.
6. Documents acreditatius (original o fotocòpia compulsada) dels mèrits al·legats per valorar el concurs, de conformitat amb el barem exposat a la Base sisena i sense que el Tribunal Qualificador en pugui valorar d’altres que no siguin aportats en aquest moment. Per acreditar l’experiència caldrà aportar informe de vida laboral expedit com a mínim a partir del mes de febrer del 2012.
Base quarta. Admissió dels/de les aspirants
1. Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, l’Alcaldia de l’Ajuntament dictarà una resolució, en el termini màxim de deu dies, en què declararà aprovada la llista de persones admeses i excloses. Aquesta resolució assenyalarà el lloc d’exposició al públic de les llistes completes certificades dels/les aspirants admesos i exclosos, i assenyalarà el dia, l’hora i el lloc de realització de les proves i la composició nominal dels òrgans de selecció. S’assenyalaran les causes d’exclusió dels aspirants.
2. Aquesta resolució es publicarà al tauler d’edictes de l’Ajuntament i al web municipal. En aquest últim mitjà, en aplicació de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de
protecció de dades de caràcter personal, en la publicació l’aspirant realitzarà la recerca de la seva situació (admès o exclòs) identificant al document la numeració del registre
d’entrada de la sol·licitud.
3. Es concedirà un termini de deu dies hàbils, improrrogables, per a reparacions i possibles reclamacions. Les al·legacions presentades es resoldran en el termini de deu dies següents a la finalització del termini per presentar-les. Transcorregut aquest termini sense que s’hagi dictat resolució, les al·legacions s’entendran desestimades.
4. Si no es presenten esmenes a la llista d’aspirants d’admesos i exclosos, es considerarà elevada a definitiva i no caldrà tornar-la a publicar. Si s’accepta alguna reclamació, es procedirà a notificar-la al/la recurrent en els termes que estableix la LRJPAC.
5. Tot seguit, s’esmenarà la llista d’admeses i exclosos, i es publicarà al tauler d’anuncis de l’Ajuntament la llista definitiva.
Base cinquena. Tribunal qualificador
1. El tribunal tindrà la composició següent:
- Un terç designat a proposta de l’Escola d’Administració Pública de Catalunya.
- Un terç de personal tècnic de la Corporació, llevat que no n’hi hagi cap que reuneixi els requisits d’imparcialitat i professionalitat requerits legalment.
- Un terç de personal tècnic en la matèria, que pot ser o no personal de la mateixa Corporació.- Farà les funcions de secretària la de la Corporació.
Fases del procés selectiu
1. Preselecció. En aquesta fase són exclosos els/les concursants que no acreditin els requisits exigits, i/o aquells el currículum dels quals no s’ajusti, a criteri de la Comissió de Selecció, al perfil dels llocs de treball convocats.
2. Selecció. És per la modalitat de concurs i consta de quatre fases:
2.1. Valoració de mèrits. Consisteix en la valoració del currículum dels aspirants, d’acord amb el barem següent, i sempre sobre la documentació acreditativa aportada dins el termini de presentació d’instàncies (l’experiència s’acredita amb l’Informe de vida laboral emès i aportant els contractes de treball).
2.1.1. Experiència professional com a docent, fins a un màxim de 2 punts, que es puntuen a raó de 0,20 punts per mes treballat.
2.1.2. Experiència professional com a monitor d’activitats esportives, especialment les desenvolupades com a monitor de piscina., fins a un màxim de 2 punts, que es puntuen a raó de 0,20 punts per mes treballat.
2.1.3. Altres titulacions acadèmiques i cursos de formació o perfeccionament relacionats amb les funcions bàsiques a cobrir.
Fins a un màxim de 3 punts, que es puntuaran de conformitat amb l’escala següent:
- Titulacions universitàries: 1 punt per titulació.
- Màsters o postgraus: 0,50 punts per titulació.
Altres cursos de formació i perfeccionament amb certificat d’aprofitament o assistència amb una durada mínima de 10 hores: 0,50 punts per curs.
2.2. Prova de coneixements lingüístics. Per a aquelles persones que no acreditin disposar del certificat de nivell C de la Secretària de Política Lingüística. Aquesta prova és eliminatòria i té un resultat d’exercici superat o no superat.
2.3. Presentar una programació d’activitats esportives setmanals adequada a les instal·lacions de les piscines municipals i al seu entorn.. El contingut d’aquest programa ha d’incloure: repartiment de grups per edats, horaris d’activitats per grups d’edat, activitats que es desenvoluparan, organització de grups/monitors, jornada “Mulla’t per l’esclerosi múltiple”, festa de final de curs, hora de resistència, activitats per adults, i d’altres iniciatives a proposta del coordinador. Es valorarà fins un màxim de 5 punts i es valoraran especialment aquelles iniciatives que millorin les activitats que s’ofereixen.
2.4. Entrevista personal. No tindrà caràcter obligatori i es realitzarà a petició del tribunal. Donat cas que es realitzi l’entrevista aquesta tractarà sobre qüestions relacionades amb les funcions a realitzar pel lloc a proveir i amb l’experiència professional de l’aspirant. La puntuació màxima a atorgar en aquesta prova serà de 3 punts.