El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Clavet, s'ha obert a modificar el decret d'energies renovables. En primer lloc, per clarificar els criteris pels quals es descarten els projectes per tal que els promotors els coneguin i s'eviti així un "allau" de propostes que acaben descartades i que "neguitegen" el territori.
També es vol que les associacions municipalistes entrin a la ponència que avalua els projectes, per donar especialment suport als micropobles. Amb tot, Calvet ha insistit en la defensa de la ponència com a instrument per destriar els projectes viables.En un any, s'han considerat viables un 20% de les propostes -100 parcs eòlics i 200 de fotovoltaics-, un 35% viables condicionats i un 45% no viables.
En declaracions a TV3, ha defensat que aquestes xifres "demostren que la ponència és un autèntic filtre". Ha afegit que a través d'aquesta s'analitza des de diversos àmbits per garantir que les propostes que s'acaben autoritzant respecten el paisatge i el territori.
Tot i això, ha afirmat que després d'un any de funcionament de la ponència "convindria fer una sèrie de modificacions en el decret que encara el millorin". Entre aquestes, ha situat la clarificació dels criteris pels quals es descarten les propostes i la participació de les entitats municipalistes en la ponència.
Calvet ha defensat, però que està marcat per llei que el 2030 la meitat de l'energia elèctrica s'ha de generar a partir d'energies renovables i ha constatat que ara mateix s'està "molt lluny" d'aquest percentatge. A més, ha insistit que es viu una emergència climàtica i que Catalunya ha de contribuir en la lluita.
D'altra banda, ha negat que la majoria de projectes estiguin impulsats per multinacionals. Segons Calvet, el 30% de les de parcs eòlics són de grans empreses i el 6% dels fotovoltaics.
Sobre les protestes en alguns territoris contra aquests projectes, Calvet ha dit que "no n'hi ha prou" amb dir que es vol lluitar contra el canvi climàtic sinó que s'ha d'actuar al respecte. "Si només ho diem de paraula, però 'així no', la suma dels 'així no' farà que Catalunya quedi a la cua de renovables", ha manifestat.
Calvet ha assegurat que el territori que es veuria afectat per aconseguir el 50% de l'energia elèctrica generada a partir de renovables seria un 0,1%. "Catalunya no està disposada a aportar aquest 0,1% del terreny a aquest repte?", s'ha preguntat.
Territori s'obre a modificar el decret de renovables
Societat
Des de la conselleria volen evitar així l'"allau" de propostes que són rebutjades, però causen "neguit"
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans La solsonina Emma Fraxanet, guardonada en la categoria Revelació dels Premis DonaTIC 2026 Ramon Estany Montanyà
-
Cultura i Mitjans El Carnaval de Solsona 2027 s’emetrà en directe per 3Cat i obre noves vies de participació ciutadana Ramon Estany Montanyà
-
-
-
Societat El 25 de novembre es reprèn la renovació del DNI i el passaport a Solsona Ramon Estany Montanyà
Publicat el
09 de maig de 2021 a
les 16:02
Et pot interessar
-
Societat
El Bisbe de Solsona ha acompanyat el pelegrinatge diocesà a Cracòvia (Polònia)
-
Societat
Cinquanta anys de vida, fe i comunitat: Llobera ret un emotiu homenatge a mossèn Lluís Prat
-
Societat
La Vall de Lord renova el servei de recollida de residus per avançar cap a un model més sostenible
-
Societat
S’obre la votació final dels pressupostos participatius de Solsona
-
Societat
L’Institut Francesc Ribalta de Solsona entra a fons al curs 2026-27
-
Societat
L’alumnat de l’Institut Francesc Ribalta de Solsona guanya el primer premi d’Escola, Agricultura i Alimentació Ecològica
