
-Com va nèixer la idea d'aquesta aplicació?
Volia aprofitar aquesta tecnologia que gairebé tots portem tot el dia als dits, i, alhora, solventar un problema existent a la barberia, que és la gestió del servei per que els clients no hagin de trucar ni passar pel local i puguin veure si hi ha molta cua o no, i d'aquesta manera, aprofitar més el temps, sabent a l'avançada la tanda que hi ha a la barberia.
- Et va costar gaire dissenyar aquest programa?
D'entrada va ser una mica casual. Jo buscava algú que dominés el tema, i parlant amb un conegut, em va comentar que el seu germà, el Jordi Pleixats Escolies, feia uns cursets d'Android. En vèrem parlar i a partir d'aquí va ser força senzill. Amb el sistema Android va ser molt fàcil. En canvi, amb l'Apple vam tenir més problemes i al final vam optar per fer una pàgina web per que els usuaris de tot tipus de telèfons, ja sigui Apple, Blackberry o Nokia, que no vagin amb el sistema Android, hi puguin accedir. La pàgina web és www.barberiaroig.com. I per descomptat, a la botiga de Google d'Android, també es pot baixar el programa, que és gratuït.
-Com funciona el programa?
En el cas de la pàgina web, aquesta ja detecta quin dispositiu i sistema operatiu s'hi connecta, per facilitar el funcionament.
Pel que fa a jo, tinc una aplicació al meu tablet que faig anar des de la mateixa barberia, mentres vaig atenent als clients. Només he de prèmer uns 5 botons, que marquen l'estat en què es troba la barberia i que es visualitzen a l'ordinador o al telèfon mòbil dels clients: hi ha la icona de tancat, una cadira de barber desocupada per indicar menys de 5 minuts d'espera, un semàfor en verd per assenyalar menys de 30 minuts d'espera, un altre semàfor en àmbar per indicar una espera d'entre 30 i 60 minuts i un en vermell quan l'espera supera els 60 minuts.
Amb tot, he de dir que el 80% del temps a la barberia estem en verd, però puntualment es produeixen aglomeracions de clients i aquí rau la utilitat de l'aplicació, que ajuda a que la gent pugui evitar anar a la barberia quan hi ha molta gent i així, aprofitar el temps fent altres coses fins que el temps d'espera sigui menor.
-Quina valoració o resposta de la gent ha tingut aquest programa?
Doncs molt bona. No m'esperava que tingués tanta acceptació. Segons el comptador, des del més de juny que està en marxa, l'aplicació ha esta utilitzada 3680 vegades via Android, i 2.218 via web. La gent, els clients, n'estan molt contents i en parlen, per què és útil i pràctica.
A més, això ens esperona a millorar-la, i ja estem estudiant la possibilitat de fer una nova versió que avisarà quan el semàfor es posi verd al telèfon mòbil de l'usuari.
