
Aquest dimarts al vespre, la regidoria de Promoció Econòmica ha tancat el cicle de conferències Solsona Co amb una sessió sobre banca ètica. L’ha pronunciat la directora territorial a Catalunya de Triodos Bank, Isabel Sánchez, que ha explicat el funcionament i la filosofia de treball d’aquesta singular entitat financera, que ha esdevingut el referent europeu en el seu sector.
Tal com ha expressat Isabel Sánchez davant d’una vintena llarga d’assistents, Triodos Bank parteix de la premissa que “una rendibilitat econòmica que no va acompanyada d’una rendibilitat social i mediambiental està coixa”. Per això aquest banc finança empreses, entitats i projectes que aporten un valor afegit social, mediambiental o cultural. Entre els tipus de clients amb els quals treballa, hi ha, per exemple, centres especials de treball, residències d’avis, entitats de cooperació al desenvolupament o de comerç just i empreses dedicades a projectes que fomenten l’estalvi energètic o la millora en la gestió dels residus.
En el cas de Triodos Bank, la crisi financera no s’ha traduït en un fre per ampliar-se, sinó tot el contrari: a l’Estat espanyol i Catalunya aquesta entitat està experimentant “un creixement espectacular”, segons la seva representant territorial. En menys d’un any la clientela d’aquest banc d’origen holandès al nostre país ha augmentat en un 60 per cent. Els seus responsables ho atribueixen al fet que els ciutadans comencen a prendre decisions cada vegada més responsables i conscients sobre l’ús que es fa dels diners a l’hora d’escollir una entitat financera.
El primer tinent d’alcalde i regidor de Promoció Econòmica, Lluís-Xavier Gonzàlez, ha estat l’encarregat de presentar la sisena i última conferència del cicle organitzat en el marc del Pla director de promoció econòmica de Solsona 2012-2022, que en aquests moments es troba a la fase final de redacció per part de l’equip del Cedricat.
Gonzàlez ha destacat que el lema de Solsona Co és “col•laborar, conèixer, construir”. En aquest sentit, el cicle de conferències “ha estat una de les accions més rellevants per compartir coneixements”, ha dit el regidor. Des de la primavera passada, aquest programa de xerrades ha portat a la sala cultural de l’Ajuntament experts que han aproximat el públic solsoní a anàlisis sobre la situació econòmica actual i la internacionalització de l’economia; noves formes de finançament per a empreses i entitats; innovació d’idees per motivar l’esperit emprenedor, i creació de marca i qualitat en el turisme com a motor de desenvolupament local.
