
Una setantena de dotacions dels Bombers han treballat durant tota la nit en l’incendi de Prats de Rei. Els mitjans aeris s’han retirat coincidint amb l’ocàs. Segons les darreres dades provisionals del Cos d’Agents Rurals, la superfície afectada pel foc és de 987 hectàrees de vegetació agrícola, forestal, matoll i pastures dels municipis de Prats de Rei, Sant Pere Sallavinera (Anoia) i Aguilar de Segarra (Bages).
Tot i que continua actiu, hores d’ara, l’incendi no avança. Els flancs estan continguts. Els Bombers de la Generalitat han pogut aturar el seu avanç després de treballar intensament tota la tarda, perquè des del seu inici les flames s’han propagat de manera molt ràpida. Pagesos de la zona han col·laborat amb el dispositiu de Bombers llaurant camps, tallant d’aquesta manera la possibilitat que el foc s’estengués més enllà d’aquestes zones agrícoles.
Els Bombers de la Generalitat van demanar que, al llarg de la nit, es llauressin més camps en previsió que aquest dissabte el foc pugui cremar amb major intensitat coincidint amb l’augment de la temperatura, el descens de la humitat relativa i l’increment de la intensitat del vent, que bufarà de Ponent, a primera hora de la tarda. És per això que durant la matinada, els Bombers també treballaren amb molta intensitat per tal d’assegurar encara més els flancs.
Pel que fa als evacuats, tots els interns del centre de discapacitats que havien estat desallotjats com a mesura preventiva, ja han pogut retornar a la seu de l’entitat i hi passaren la nit. Al llarg de la tarda també s’havien evacuat diferents masos de la zona, on n’hi ha molts d’altres totalment deshabitats. En total, i segons informa la Direcció General de Protecció Civil, es tracta d’onze persones que no podran tornar a casa seva. Totes elles han estat reallotjades en cases de familiars o amics. Segons informa el SEM, un veí de la zona, un home de 53 anys, ha hagut de ser atès al CAP de Calaf de cremades de segon i tercer grau a les mans, que s’ha fet mentre intentava sufocar les flames. Una unitat del SEM l’ha traslladat posteriorment a la Vall d’Hebron de Barcelona.
Segons informa el Servei Català de Trànsit, l’Eix Transversal (C-25) ja ha estat reobert a la circulació, així com la carretera BV-1031, que havia estat tallada a l’alçada de Prats de Rei. Tot i això, a la zona encara queda tallada la C-1412Z entre els punts quilomètrics 41 i 42. Igualment, i segons informa la Direcció General de Protecció Civil, continua tallada la circulació de trens entre Calaf i Manresa de la línia Barcelona - Lleida.
La Direcció General de Protecció Civil de la Generalitat (DGPC) manté en alerta el Pla especial d'emergències per incendis forestals INFOCAT. D'altra banda, a petició de Bombers de la Generalitat, s'ha activat la Unitat Mòbil de Protecció Civil (UMOPC), que s’ha constituït en Centre de Comandament Avançat a Prats de Rei.