Lectura del manifest per l'apostasia. Foto: Ramon Estany
Amb el lema "Traiem l'Església de les nostres vides! Apostatem!", el col·lectiu Brot Bord i el Casal La Fura van organitzar a Solsona el passat dissabte 11 de juny una jornada informativa sobre l'apostasia (acció d'abandonar algú la religió que professa).
Els organitzadors van instal·lar una taula informativa al mig de la Plaça Major de Solsona, en la qual, durant el matí del dissabte van anar informant a la gent que s'interessava sobre el que és l'apostasia i com es pot donar-se de baixa de l'església catòlica. Per fer més fàcil el tràmit, repartiren formularis ja preparats.
Entre els motius que el col·lectiu Brot Bord presenta per justificar el donar-se de baixa de l'Església catòlica hi ha la complicitat amb l'estat espanyol, el pronunciament crític contra el reconeixement de drets fonamentals (el dret a morir dignament o el dret de les dones a decidir sobre el seu propi cos). També la desaprovació de l'ús de mètodes anticonceptius o l'estigmatització de les persones gais, lesbianes i transsexuals per part de l'Església és una altra de les raons que s'esgrimeix per donar-se de baixa de la fe cristiana.
Alhora, van recordar que "l'estat espanyol finança la confessió catòlica amb uns 6.000 milions d'euros anuals, amb els quals es paga el sou per exemple, del bisbe de Solsona i es manté els col·legis religiosos concertats".
Malgrat que van ser pocs els que es van apropar a demanar informació sobre l'apostasia, els actes previstos es van anar succeint, i d'aquesta manera, a la 1 del migdia, es va fer una xerrada sobre els Motius per apostatar, a càrrec del Brot Bord, i la lectura del manifest i vermut popular.
A la tarda, Al Casal Popular la Fura, es va cloure la jornada amb una xerrada sobre la lluita antipatriarcal i d'alliberament gai, lèsbic i transsexual, a càrrec del Brot Bord, a la qual hi van assistir una desena de persones.
Una vintena de persones segueixen la Jornada per l'apostasia a Solsona
Amb el lema "Traiem l'Església de les nostres vides! Apostatem!"
ARA A PORTADA
-
-
Institucions i teixit empresarial del Solsonès i Cardona celebren una dècada d’impuls socioeconòmic Redacció
-
El solsoní Genís Cardona rep un guardó literari a la Festa de les Lletres de Terrassa Ramon Estany Montanyà
-
Neix a Solsona l'Associació de Mancomunitats de Catalunya per aconseguir un «accés just» als recursos públics Redacció
-
Publicat el 13 de juny de 2011 a les 08:52
Et pot interessar
-
Societat
L’ADF Vall de Lord impulsa la construcció d’un punt de reserva d’aigua i l’arranjament de vials per reforçar la prevenció d’incendis forestals
-
Societat
Exposició «CiènciArt» a la Biblioteca de Solsona
-
Societat
Mostraran amb una Micro Fira les aliances i impacte de l'economia social i solidària al Solsonès
-
Societat
Solsona i el Solsonès planten cara a les violències sexuals amb una desena d'actes pel 25N
-
Societat
Territori de Masies presenta els Lots de Nadal: productes de proximitat, valor social i experiències del territori
-
Societat
Acaba amb èxit la formació internacional «Ahimsa: Stories of Non-violence», organitzada per Deixant Empremta i els Joves Ambaixadors de Pau
