 Lectura del manifest per l'apostasia. Foto: Ramon Estany
 Lectura del manifest per l'apostasia. Foto: Ramon Estany
	
	Amb el lema "Traiem l'Església de les nostres vides! Apostatem!", el col·lectiu Brot Bord i el Casal La Fura van organitzar a Solsona el passat dissabte 11 de juny una jornada informativa sobre l'apostasia (acció d'abandonar algú la religió que professa).
	
	Els organitzadors van instal·lar una taula informativa al mig de la Plaça Major de Solsona, en la qual, durant el matí del dissabte van anar informant a la gent que s'interessava sobre el que és l'apostasia i com es pot donar-se de baixa de l'església catòlica. Per fer més fàcil el tràmit, repartiren formularis ja preparats.
	
	Entre els motius que el col·lectiu Brot Bord presenta per justificar el donar-se de baixa de l'Església catòlica hi ha la complicitat amb l'estat espanyol, el pronunciament crític contra el reconeixement de drets fonamentals (el dret a morir dignament o el dret de les dones a decidir sobre el seu propi cos). També la desaprovació de l'ús de mètodes anticonceptius o l'estigmatització de les persones gais, lesbianes i transsexuals per part de l'Església és una altra de les raons que s'esgrimeix per donar-se de baixa de la fe cristiana.
	
	Alhora, van recordar que "l'estat espanyol finança la confessió catòlica amb uns 6.000 milions d'euros anuals, amb els quals es paga el sou per exemple, del bisbe de Solsona i es manté els col·legis religiosos concertats".
	
	Malgrat que van ser pocs els que es van apropar a demanar informació sobre l'apostasia, els actes previstos es van anar succeint, i d'aquesta manera, a la 1 del migdia, es va fer una xerrada sobre els Motius per apostatar, a càrrec del Brot Bord, i la lectura del manifest i vermut popular.
	
	A la tarda, Al Casal Popular la Fura, es va cloure la jornada amb una xerrada sobre la lluita antipatriarcal i d'alliberament gai, lèsbic i transsexual, a càrrec del Brot Bord, a la qual hi van assistir una desena de persones.
Una vintena de persones segueixen la Jornada per l'apostasia a Solsona
Amb el lema "Traiem l'Església de les nostres vides! Apostatem!"
ARA A PORTADA
Publicat el 13 de juny de 2011 a les 08:52
																			
								Et pot interessar
- 
												 Societat
												L’exalumne de l’Escola Agrària del Solsonès Oriol Carol rep el Premi al Millor Projecte dels Cicles Formatius de Grau Superior Societat
												L’exalumne de l’Escola Agrària del Solsonès Oriol Carol rep el Premi al Millor Projecte dels Cicles Formatius de Grau Superior
- 
												 Societat
												El president de la Generalitat, Salvador Illa, inaugura el Hub Forestal de Catalunya, a Olius Societat
												El president de la Generalitat, Salvador Illa, inaugura el Hub Forestal de Catalunya, a Olius
- 
												 Societat
												El bisbe de Solsona, Francesc Conesa, sona com a possible relleu de Sebastià Taltavull, a Mallorca Societat
												El bisbe de Solsona, Francesc Conesa, sona com a possible relleu de Sebastià Taltavull, a Mallorca
- 
												 Societat
												Èxit rotund de l’Oktoberfest de Solsona amb més de 2.000 assistents al llarg de la nit Societat
												Èxit rotund de l’Oktoberfest de Solsona amb més de 2.000 assistents al llarg de la nit
- 
												 Societat
												Riner instal·la dos dipòsits subterranis per reaprofitar les aigües pluvials Societat
												Riner instal·la dos dipòsits subterranis per reaprofitar les aigües pluvials
- 
												 Societat
												El Solsonès té sis expedients sancionadors en curs per abocaments incontrolats Societat
												El Solsonès té sis expedients sancionadors en curs per abocaments incontrolats

 
															 
															 
															 
															 
															