Una vintena d’empresaris solsonins reflexionen sobre el propi model de negoci

Participen a la jornada “360o” de l’agència Acció 10 convocats per Solsona Co i Empresaris per al Solsonès

Publicat el 18 de juny de 2012 a les 18:39
Moment de la sessió Foto: Aj Solsona

Una vintena d’empresaris de diversos sectors de Solsona van reflexionar dijous sobre el seu propi model de negoci. Van participar a la jornada “360o Model de negoci”, organitzada per l’agència Acció 10 de la Generalitat i convocada a la ciutat pel projecte Solsona Co i Empresaris per al Solsonès. La familiarització amb el model Canvas, una eina pràctica i visual per millorar el negoci, va ser un dels aspectes més valorats pels assistents. 
 
El model Canvas , que es va posar en pràctica, expressa la lògica del negoci d’una determinada empresa a partir de nou blocs: els segments de clients; la proposta de valor; els canals de distribució; la relació amb els clients; el flux d’ingressos; els recursos clau; l’activitat clau; els socis clau i els costos estructurals. També es van tractar altres eines estratègiques més o menys adaptables a cada tipus d’empresa. 
 
Tal com es va posar de manifest en aquesta sessió , en totes les crisis hi ha empreses que es queden a mig camí, però d’altres que en surten reforçades. Per ser un cavall guanyador, però, cal apostar per un model de negoci que ho afavoreixi.
 
Finalment, es va dur a terme una dinàmica de grup per treballar diferents eines i compartir-ne els resultats amb la resta de participants. Tota la documentació que es va utilitzar a la jornada “360o Model de negoci” per millorar la competitivitat es troba penjada al web d’Acció 10 http://www.anella.cat/sessions360 . També es pot demanar a l’equip de Solsona Co enviant un correu electrònic a participacio@solsonaco.cat