Veïns de Torà i Ardèvol reclamen una carretera digna
Ara a portada
Publicat el 08 d’agost de 2020 a les 18:19
Actualitzat el 09 d’agost de 2020 a les 21:38
Divendres 7 d’agost veïns dels diferents nuclis afectats pel tram del camí rural Torà-Ardèvol van manifestar-se davant de l’Ajuntament de Torà per reclamar una carretera digna. Respectant mesures de seguretat, infants i grans van esperar l’arribada al ple extraordinari dels regidors fent-los un passadís i acompanyant-los amb el soroll d’esquelles, xiulets i timbals.
És la primera actuació de la plataforma veïnal d’afectats per la carretera Torà-Ardèvol, que demana la millora d’aquesta carretera d’ús diari. Davant la desídia de l’Ajuntament de Torà, insten a la Diputació de Lleida una intervenció urgent.
Tot i que les darreres setmanes s’han tapat alguns forats més propers al municipi d’Ardèvol, a la resta del tram que pertany a Torà l’asfalt continua ple d’esquerdes i forats de grans dimensions, que en algun cas envaeixen les dues parts de calçada, resultat d’anys de descuit. A més a més, els veïns de la plataforma exposen que fa més de dos anys que el consistori de la Segarra no desbrossa el seu tram, fet que dificulta la visibilitat i fa perillosa la circulació. Cansats d’aquesta situació alguns veïns han desbrossat per iniciativa pròpia alguns trossos d’aquesta la carretera.
Es tracta d’una carretera que té categoria de camí rural, tot i el trànsit diari considerable, tan de cotxes, com de camions i tractors. El primer tram des de Torà, la LV-3005, pertany a la Diputació de Lleida. A partir de Fontanet comença el tram de carretera més malmès, propietat de l’Ajuntament de Torà, i afecta als nuclis de Claret, Llanera, Sant Serni (municipi de Torà), així com també els veïns d’Ardèvol (municipi de Pinós) que la utilitzen diàriament.
Et pot interessar
-
Societat L’Ajuntament de Solsona convoca dues places de taquiller/a per a les piscines municipals
-
Societat Dol al bisbat de Solsona per la mort del Papa Francesc
-
Societat La caminada popular de Pinell de Solsonès d'aquest any serà una circular de 12 km amb principi i final a la parròquia de Sallent
-
Societat Rescaten l'ocupant d'un vehicle que ha caigut al riu a Navès