Visita pastoral a Caritas Arxiprestal del Bisbe de Solsona

El proppassat dia 27 de gener Mons. Xavier Novell feu la Visita Pastoral a l’associació “Càritas Arxiprestal de Solsona-Morunys”

Publicat el 03 de febrer de 2014 a les 15:19

Hi assistiren membres de la junta i del voluntariat de l’Associació. En total unes 25 persones. 
S’inicià la Visita amb la presentació de tots i cadascun dels assistents, que informaren detalladament de les seves tasques i del temps que portaven exercint-les.
Tot seguit, un membre de la Junta feu un resum dels programes i activitats de Càritas Arxiprestal.
L’acte va finalitzar amb una intervenció del Sr. Bisbe, que, a banda de reconèixer la tasca que s’està duent a terme, exhortà a que els receptors dels serveis no fossin considerats com a simples “usuaris”, sinó com a formant part de la comunitat cristiana, o sigui, com a germans nostres, que hem d’escoltar i acollir amb tota l’estima. Sovint s’ha parlat de l’Església que es volca a ajudar als pobres, els necessitats,... el papa Francesc recorda que l’Església ha d’ésser prioritàriament dels pobres, els quals han d’ésser convidats a seure a la nostra taula per compartir tots els nostres bens. Remarcà que tota la comunitat ha de ser voluntària en l’exercici de la caritat. Ell, mitjançant la cessió de llenya i terres per  a fer-hi horts, entre altres accions, vol exercir el voluntariat de la caritat que li correspon.