Vallgorguina celebra una nova edició del premi de poesia Narcís Seguer

El premi està dotat amb 1.500 euros i la publicació de l'obra guardonada

Església Sant Andreu de Vallgorguina on va exercir Narcís Saguer, situada a la plaça de la Vila.
Església Sant Andreu de Vallgorguina on va exercir Narcís Saguer, situada a la plaça de la Vila.
Redacció
11 de març de 2025, 12:54
Actualitzat: 15:48h

L'Associació Cultural Vallgorguina ha anunciat la convocatòria de l'edició número 41 del premi de poesia mossèn Narcís Seguer. Aquest guardó, dedicat a un antic rector de la parròquia de Sant Andreu de Vallgorguina, té per objectiu fomentar la producció d'obres en català i premiar el talent poètic de les obres inèdites que esculli el jurat, format per experts en literatura i persones vinculades a la vila.

Els participants han de presentar treballs amb una extensió d'entre 300 i 400 versos, que poden correspondre a un sol poema, una col·lecció o un recull. El tema de les obres és lliure. Les obres s'han d'enviar abans del 15 de juny de 2025 en format PDF al correu electrònic del premi poètic i han d'anar acompanyades de dos arxius annexos: una fitxa de participació amb les dades de contacte de l'autor o autors i el text de l'obra signat amb pseudònim.

L'organització permet que optin al premi tant autors individuals com equips de treball, però cada participant només podrà presentar una única obra. Així mateix, els treballs que hagin estat premiats en altres concursos en quedaran exclosos. El guanyador del premi no podrà presentar-se de nou fins al cap de cinc anys. El premi està dotat amb 1.500 euros i la publicació de l'obra guardonada.

Entrega de premis

El veredicte del jurat es farà públic el 4 d'octubre de 2025 a les 17:30 hores a la sala d'exposicions de Vallgorguina. En cas que cap de les obres presentades assoleixi la qualitat requerida, el premi podrà declarar-se desert. Un cop anunciat el veredicte, el guanyador l'haurà de presentar digitalment i amb les correccions ortogràfiques i d'estil pertinents perquè sigui publicada. Les composicions presentades no seran retornades i l'obra guanyadora quedarà en propietat de l'Associació Cultural Vallgorguina.

El Premi va néixer l'any 1985 en homenatge al mossèn Narcís Saguer de Vallgorguina, que va exercir des de l’any 1932 fins a l’inici de la guerra civil. En pocs anys, segons asseguren fonts de l'Associació Cultural Vallgorguina, el mossèn va aconseguir reunir, "a través de la cultura", els dos bàndols que s'havien format al poble. Seguer va ser el fundador de la Biblioteca Popular i la sala d'actes Germanor. A més també va organitzar el cor infantil Flama, un grup de teatre i cursos de català.