L'institut-escola Ginebró de Llinars del Vallès s'ha proclamat primer guanyador del Torneig de Debat que s'ha fet aquest divendres al Teatre Auditori. D'aquesta manera, Cristina Gomar Novoa, Núria Puig Ayats, Martina Clapés Riera, Estela Dosal Pacheco i Marçal Majoral Esparrica, l'alumnat de 1er de batxillerat que representava el centre, han rebut una valoració més alta del jurat que els alumnes de l'Institut Giola i El Sui, de Cardedeu, a l'hora de debatre al voltant d'un tema central: “La intel·ligència artificial és una amenaça per a la humanitat?”.
La regidora d'Educació de Llinars, Mònica López, ha destacat que la jornada ha estat un èxit: "Aquesta primera edició ha funcionat molt bé. L'alumnat participant ha demostrat un gran nivell". La regidora ha agraït la feina de totes les persones implicades, des de l'alumnat fins als centres i els tècnics, i ha assegurat que la pròxima edició "encara anirà millor".
La iniciativa del torneig va sorgir dels propis centres per traslladar la lliga de debat, que actualment es celebra a nivell autonòmic, a un entorn més proper i més pròxim.
L'objectiu del torneig és fomentar les competències transversals dels estudiants mitjançant l’ús de la paraula, la narrativa i l’argumentació en contra i a favor del tema a debatre, així com, crear un espai de formació on s’utilitza el català com a llengua vehicular.
El Ginebró guanya el primer Torneig de Debat de Llinars
L'objectiu del torneig és fomentar les competències transversals dels estudiants
ARA A PORTADA
Publicat el 18 de març de 2024 a les 09:49
Et pot interessar
-
Cultura L'empremta desconeguda de Gaudí en un poble del Montseny
-
Cultura Setmana del Bosc de Sant Celoni 2025: totes les activitats
-
Cultura En Ruta amb els Cabrera: 50 propostes per descobrir el passat medieval de la comarca
-
Cultura Sant Esteve acull els Premis Nacionals de Cultura 2025 amb Salvador Illa
-
Cultura Fira Guilleries 2025 de Sant Hilari: programació i novetats
-
Cultura Arriba la Trobada Modernista de Cardedeu 2025: tota la programació