
Les actuacionsa de la PAH Baix Montseny ja fan negociar a tres bandes amb els banc i l'Ajuntament Foto: PAH Baix Montseny
Arrel d'aquestes reunions ja s'han iniciat trobades amb entitats bancàries, per fer-les coneixedores de la seva obligació de posar els habitatges buits en lloguer social si no volen ser multades per l'ajuntament. Aquest dimecres han mantingut una reunió amb Ajuntament i amb els responsables locals del BBVA. "Aquests asseguraven no tenir poder de decisió, però es van comprometre a traslladar als seus superiors les nostres propostes, des de la PAH esperem la seva resposta i properes reunions de treball", manifesten des d'aquesta plataforma.
Des de la PAH Baix Montseny defensen que el problema és greu i de primer ordre. Les families al carrer no poden esperar, i menys sent conscients de la quantitat d'habitatges buits en mans de la banca. "Sabem que els pisos buits són el problema i la solució". En aquestes reunions a tres bandes exposen, a més, als responsables de les entitats financeres que per ells també resulta una bona opció la cessió a l'ajuntamnet d'aquests pisos tancats, per tal de mantenir l'habitatge en bones condicions i evitar ocupacions il·legals i "les màfies que ja actuen al nostre poble estafant a families necessitades per obrir-los un pis propietat del banc i fins i tot de particulars, situació que denunciem".
La Plataforma d'Afectats per la Hipoteca seguirà insistint fins que les entitats bancàries cedeixin aquests pisos a l'ajuntament per tal que aquest els posi en lloguer social a les famílies que més ho necessiten i insten al municipi a que multi a les entitats que no ho facin, per tal de forçar-les a actuar, tal i com es va comprometre en la moció proposada per la PAH i aprovada amb el vot a favor per tots els grups municipals.