Coincidint amb el 84è aniversari del seu afusellament a mans del feixisme espanyol i europeu, la secció d'Esquerra Republicana de Catalunya de Santa Maria de Palautordera ha homenatjat aquest dilluns a qui va ser president de la Generalitat, Lluís Companys i Jover, amb ala participació d'una quinzena de persones.
Seguint la línia d'altres anys s'ha fet ofrena floral, s'ha llegit un manifest i s'han compartit lectures, reflexions i poesies, cantada de l'himne nacional de Catalunya Els Segadors, amb l'absència de la resta de partits polítics de Santa Maria de Palautordera, cosa que els republicans han lamentat, però sí que hi han fet costat representants de l'associació Frederica Montseny, de l'Espai Poesia i de l'ADF Palautordera.
L'acte s'ha fet a la plaça Francesc Macià, davant el monòlit inaugurat en honor seu l'any 2020 després d'una llarga reivindicació d'ERC Palau. La voluntat dels republicans és que l'espai sigui un lloc per a recordar les atrocitats comeses contra el poble de Catalunya. L'homenatge també ha servit per fer tertúlia sobre els fets de la Guerra Civil. L'acte s'ha avançat un dia aprofitant que aquest dilluns és festiu a Santa Maria de Palautordera.
Una quinzena de perones homenatgen Lluís Companys a Santa Maria de Palautordera
Seguint la línia d'altres anys s'ha fet ofrena floral, lectura d'un manifest i s'han compartit lectures, reflexions i poesies, cantada de l'himne nacional de Catalunya
- Homenatge de Lluís Companys a Santa Maria de Palautordera. -
- ERC Palau
ARA A PORTADA
Publicat el
14 d’octubre de 2024 a
les 18:51
Actualitzat el
16 d’octubre de 2024 a les
14:08
Et pot interessar
-
Política
Raül Garcia continuarà al capdavant de Junts per Sant Celoni i la Batllòria el 2027
-
Política
Relleu a ERC Llinars: l'alcalde Martí Pujol no repetirà el 2027
-
Política
L'independentisme juvenil s'aplega a Sant Celoni en la primera assemblea de l’AJC
-
Política
Sant Celoni té nou regidor d'Espai Públic i Equipaments
-
Política
«Volem ser un municipi»: torna l'independentisme de la Batllòria
-
Política
Les joventuts de l'esquerra independentista recuperen el nucli al Baix Montseny
