L'avís per calor del Meteocat ha començat aquest dimecres i s'allargarà fins divendres. Les comarques del Pirineu i l'Aran centren l'avís per calor aquest dimecres; dijous, on es preveu més calor és a la Catalunya central i, sobretot, a Ponent i les Terres de l'Ebre i divendres la preocupació es desplaçarà a les comarques de Barcelona i Girona.
Protecció Civil ha demanat als ajuntaments que disposin de llocs frescos o sales amb aire condicionat per oferir en cas que sigui necessari. També s’ha instat a fer especial vigilància a les persones majors de 75 anys sense suport familiar o sense recursos; persones amb malalties cròniques; discapacitats o limitacions de mobilitat i persones que hagin de romandre a l’aire lliure.
Preocupació per divendres
Les comarques del Pirineu i l'Aran centren l'avís per calor aquest dimecres; dijous, on es preveu més calor és a la Catalunya central i, sobretot, a Ponent i les Terres de l'Ebre i divendres la preocupació es desplaçarà a les comarques de Barcelona i Girona. El Departament de Salut ha posat en marxa la fase 2 del Pla operatiu per prevenir els efectes de la calor sobre la salut (POCS).Recomanen a la ciutadania evitar estar a l’exterior les hores centrals del dia, hidratar-se molt sovint, passar un parell d’hores en un indret on hi hagi aire condicionat i sortir a fer esport a l’aire lliure en les hores de menys calor.
[plantillavirals]