Comença la construcció de la nova comissaria de Policia Local de Breda

La futura comissaria comptarà amb un espai de 120 metres quadrats de construcció

La previsió és que les obres durin nou mesos, fins el juny del 2025.
La previsió és que les obres durin nou mesos, fins el juny del 2025. | Aj. Breda
Redacció
17 d'octubre de 2024, 12:35
Actualitzat: 12:40h

Les obres de construcció de la nova comissaria per a la Policia Local de Breda ja han començat. El futur equipament es troba situat a l'Avinguda Verge de Montserrat, en el solar lliure entre el Centre d'Atenció Primària i el carrer Pompeu Fabra, just davant de les dependències actuals del cos.

La futura comissaria comptarà amb un espai de 120 metres quadrats de construcció. L'entrada principal es realitzara per l’Avinguda Verge de Montserrat. Comptarà amb un despatx de denúncies, un despatx de Cap de Policia, una sala de reunions, dos vestidors, un espai «office» amb cuina per a ús dels i les agents del cos i altres dependències per a recepció, emmagatzematge, espera i altres usos específics del servei. Al voltant de la comissaria es crearan uns passadissos tancats per a separar les noves dependències policials dels edificis del voltant, proporcionant així una major seguretat i privacitat a l’interior de l'equipament. A la resta d'espai disponible al solar s'habilitarà un aparcament de servei amb una capacitat d'entre quatre i sis vehicles, que serà d'ús exclusiu de la Policia Local.

El temps de construcció estimat es situa al voltant dels 9 mesos aproximadament. Si es compleixen aquests terminis, la data de finalització de les obres s’ha de situar cap al mes de juny de 2025. El cost total de la nova comissaria de Policia Local de Breda és de 300.583,72 euros, I.V.A. inclòs. Part de la construcció es finançarà a través d'una subvenció del Pla Únic d’Obres i Serveis de Catalunya (PUOSC), de 115.222,46 euros.

La nova comissaria de Policia Local suposarà una gran millora respecte a les dependències actuals. El agents del Cos, actualment format per 8 membres, tindran un espai més gran i millor adaptat a les seves necessitats, amb espais definits per a cada activitat, garantint així un millor servei a la ciutadania en termes d'atenció, privacitat, operativitat i eficiència de cadascuna de les seves tasques.