La convocatòria compta amb el suport de CCOO i USTEC-STEs però no amb el Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC) que, com en altres ocasions, no secunda la vaga i s'hi ha posicionat en contra. El SEPC que considera que el SE ha actuat unilateralment i en critica que no tingui en compte les realitats nacionals de l'estat i que estigui subvencionats pel govern. El SEPC és el sindicat majoritari de Secundària.
El SE fa una crida a ''buidar les aules de tots els instituts'' en una vaga que ha de ''paralitzar l'educació'' a tot l'estat espanyol i omplir el carrer de manifestacions massives. Els convocants critiquen que, després de quatre anys de retallades, s'hagi aprofitat l'estiu per aprovar el decret de revàlides que consideren que té com a objectiu expulsar ''fulminantment'' els estudiants de famílies humils del sistema educatiu. Pel SE les revàlides previstes a la LOMCE, de 4t d'ESO, 2n de Batxillerat i les proves d'accés a la universitat, són ''franquistes'' i consideren que ''rebutjarà'' a centenars de milers de joves d'entre 15 i 17 anys.
Pel sindicat, les revàlides no busquen la millora de la qualitat educativa ja que consideren que aquest objectiu només es pot aconseguir invertint en educació pública.
Des del SEPC s'han manifestat en contra d'aquesta convocatòria de vaga perquè opinen que la presència del SE als instituts és baixa, i critiquen que hagi actuat unilateralment a l'hora de fer aquesta convocatòria i considera que no els representa. A més, des del SEPC, en critiquen la dependència de les subvencions que se'ls atorguen i critiquen que no sigui sensible amb les diferents realitats nacionals de tot l'estat espanyol.
En un comunicat, el SEPC es compromet a continuar la lluita per a la universitat i l'educació pública, en contra la LOMCE, la LEC i el 3+2.
Tot i la vaga, les activitats acadèmiques i escolars en els centres es realitzen amb normalitat, excepte els exàmens, ja que la vaga és d'alumnes i no pas de professors de la mateixa manera que el personal dels centres així com els serveis -bus- funcionen com és habitual.