La Cecot ha tornat a fer arribar a Serrano la seva preocupació pel mal servei que està prestant l’entitat que presideix a diferents municipis del Vallès i l'ha informat que el servei torna a patir endarreriments en el lliurament de correspondència. És per això que ha reiterat la seva sol·licitud perquè es posi fi a les incidències i s'implementin els recursos necessaris. "La deficiència del servei impacta negativament tant en la competitivitat empresarial com en la qualitat d’un servei públic que ha de donar resposta a tota la ciutadania", argumenta Abad.
Tanmateix el gruix principal de les darreres incidències detectades es concentren a les poblacions del Vallès Oriental i, en aquest sentit, el Consell Comarcal del Vallès Oriental és qui està canalitzant les queixes i carències del servei en disset dels municipis de la comarca i ja ha sol·licitat una reunió amb el director territorial de Correos a Catalunya, Carlos Chimeno, per exposar la situació i demanar que es resolgui la situació.
"Més enllà de casuístiques relatives als horaris d'apertura de determinades oficines o de la manca de bústies a peu de carrer, el fet que més preocupa i perjudica al sector empresarial representat per la Cecot és l'endarreriment en el lliurament de la correspondència i que els està comportant un sobre cost econòmic innecessari", explica Abad.
[noticia]16530[/noticia]
Entre la correspondència empresarial es troben diferents tipus de notificacions administratives, com ara abonaments d’IBI o d'altres impostos o taxes que requereixen d'un termini màxim per donar compliment. "Com és possible i quin tipus d'organització pot mantenir uns ajornaments en la prestació d’un servei bàsic de fins a tres mesos? Qualsevol empresa ja hauria tancat".
Estem parlant de casos reals d'"empreses que estan rebent les notificacions administratives amb el termini de compliment ja caducat. I les administracions et solen facilitar fins a tres mesos de marge des de que genera la notificació fins al venciment de la mateixa!", s’exclama el president de l’organització empresarial.
En aquest sentit, la Cecot ha manifestat a Serrano que un cop vençut el termini de les notificacions administratives és pràcticament impossible continuar el procediment i això genera sobre costos a les empreses i agreuja els seus processos organitzatius ja que les obliga a invertir un temps no productiu per resoldre tràmits administratius sobrevinguts com a conseqüència d’un servei deficient i ineficaç a l’hora de lliurar la correspondència.

Vista parcial de correspondència acumulada en una oficina de Correus Foto: Cedida