L'Hospital de Dia Sant Martí participa en el servei comunitari de l'Escola Cor de Maria

Arrel del conveni entre la Fundació Educativa Cor de Maria i la Fundació Hospital de Sant Celoni amb el projecte de Servei Comunitari

Publicat el 27 de febrer de 2024 a les 10:14
Alumnes de 4t d'ESO de l'escola Cor de Maria de Sant Celoni han portat a terme el projecte de servei comunitari La meva història de vida. La cloenda va tenir lloc a l'Hospital de Dia Sant Martí el passat 14 de febrer. 

El servei comunitari és una proposta educativa adreçada a l'alumnat d'Educació Secundària Obligatòria (ESO) que consisteix en combinar processos d'aprenentatge i de servei pràctic a la comunitat. La seva finalitat és garantir que l'alumnat, al llarg de la seva trajectòria escolar, pugui analitzar el seu entorn i comprometre's en la seva millora, promovent així l'educació en valors i compromís cívic.
 

La meva història de vida

Tres alumnes de quart d'ESO de l'escola Cor de Maria han estat acompanyant a pacients amb demència lleu, que estan actualment realitzant estimulació cognitiva a l'Hospital de Dia Sant Martí, durant cinc setmanes i amb una periodicitat de dues hores setmanals. En aquest període, les alumnes han anat construint conjuntament la història de vida de cada pacient, mitjançant la tècnica de la reminiscència i amb la col·laboració de la Tècnica Auxiliar d'Infermeria (TCAI) que realitza l’activitat cognitiva i dels familiars dels pacients, com a coterapeutes.

S'ha realitzat l'activitat recollint les vivències més importants de cadascun dels pacients, per tal de construir un format digital i un llibre de cada història personal. Prèviament, les alumnes han fet un treball de recerca i una posada en comú amb la directora i professora de l’escola i amb la TCAI i la Neuropsicòloga del Centre de Dia.

En l'acte de cloenda, van ser-hi presents pacients, familiars, alumnes i professionals de l'Hospital de Dia Sant Martí, s’ha fet entrega del llibre personal de la Història de vida a cada pacient. Es van caompartir entre els participants les anècdotes personals similars viscudes, amb un joc d'endevinalles, i es van exposar les diferències per l'escletxa generacional, treballant així la memòria, l'atenció, les funcions executives, l'escola activa i l'empatia.
 
L'activitat ha estat molt ben valorada, tant pels estudiants, professorat, professionals de l'Hospital de Dia i els pacients i familiars que hi van participar. Tots ells refereixen que la tornarien a realitzar i consideren que ha estat un exercici molt bo per la interacció realitzada i  per la memòria.