Més de 6.000 persones van gaudir de l'oferta turística a Hostalric els mesos d'estiu

Amb aquests resultats se superen sensiblement les xifres de visitants assolides abans de la pandèmia de la Covid-19.

Publicat el 07 d’octubre de 2022 a les 12:11
Actualitzat el 07 d’octubre de 2022 a les 12:22
Hostalric va tancar la temporada turística d'estiu d'aquest 2022 al municipi amb unes xifres que consoliden l'aposta que s'ha fet al llarg dels darrers anys des de la regidoria de Turisme de l'Ajuntament per a potenciar, promoure i donar a conèixer la història, el patrimoni i els actius de la vila arreu del país.

Així, entre l'1 de juny i el 30 de setembre més de 6.000 persones van gaudir d'algun dels productes turístics que es van oferir des de l'Oficina de Turisme: entrada al Castell d'Hostalric, visites guiades, visites teatralitzades, visites amb clau, entre d'altres.

Des del consistori es considera una xifra molt destacada després que enguany s'ha superat sensiblement el volum total de visitants registrat el 2019 abans de l'inici de la pandèmia de la Covid-19. A més, a aquestes 6.000 persones també cal afegir-hi els turistes que han visitat per lliure el municipi.

[h3]La temporada turística estiuenca del 2022, en xifres[/h3]
Les entrades al Castell d'Hostalric han representat el 53% dels visitants i el 47% dels ingressos; mentre que la visita amb clau ha representat un 14% dels visitants i un 10% dels ingressos. Els grups baixen una mica el seu pes a l'estiu, al 18% (en el global representen un 24%) dels visitants i un 21% dels ingressos (en el global representen un 25%).

Les visites teatralitzades, nou producte turístic d'aquest any, han funcionat molt positivament, assolint un ple d'assistència en algunes dates i representant gairebé el 10% total dels ingressos.

Mentrestant, es continua amb un alt grau de satisfacció del visitant sobre el servei que ofereixen guies i personal d'atenció.

També han augmentat les visites al web www.turismehostalric.cat; i es constata que el mòbil ha estat la principal font de consulta d'informació turística (representa el 81% de les entrades al portal web). En aquest sentit, pròximament publicarà una nova versió actualitzada del web, més adaptada als dispositius mòbils i que millorarà l'actual disseny gràfic, facilitant l'accés als continguts i a la compra de tiquets.