La neu arriba al Montseny: recull fotogràfic del cap de setmana

La neu ha deixat paisatges preciosos que es podien observar des de moltes localitats del Baix Montseny

14 de març de 2025, 12:04
Actualitzat: 17 de març, 16:53h
Vista de neu al Montseny des de Sant Esteve de Palautordera.
Vista de neu al Montseny des de Sant Esteve de Palautordera. | Miquel Comas

El darrer cap de setmana de l'11 i 12 de març ha estat marcat per la nevada que va cobrir de blanc el Montseny i que ha tingut afectacions a la mobilitat del parc natural. D'altra banda, es van produir precipitacions considerables al Baix Montseny al llarg de la setmana, que en el cas de Sant Celoni, el dissabte ja sumaven 89,2 mm d'aigua, segons informa el meteoròleg Miquel Comas. La precipitació de neu al massís, però, ha arribat a gruixos considerables de fins a 25 centímetres a partir dels 1300 metres i ha deixat paisatges preciosos que es podien observar des de moltes localitats del Montseny.

Els serveis meteorològics de Catalunya van preveure per aquests dies una baixada generalitzada de les temperatures i un índex elevat de precipitacions a tot el territori. La matinada d'aquest divendres 14 de març, segons ha informat el Meteocat, la neu al massís del Montseny ja va començar a agafar per sobre dels 950 metres. És per això que la Diputació de Barcelona va tancar alguns accessos al parc natural del Montseny i va recomanar evitar visitar-lo. La nevada ha afectat l'accessibilitat al massís i també els serveis del parc, com el Bus Parc, en què algunes línies no han funcionat per garantir la seguretat dels usuaris.

El Montseny, enfarinat per la nevada d'aquest divendres. - Emili Vilamala
Nevada a Collformic, al Montseny. - Emili Vilamala
Vista del temporal de neu des de Breda. -Bernat Castanyer

Al Baix Montseny es preveia que aquesta precipitació podria caure en forma de neu en alguns indrets de la comarca amb una cota al voltant dels 800 metres, puntualment més baixa. Alguns usuaris de les xarxes van anunciar la matinada de divendres l'acumulació de neu en algunes carreteres del Montseny, al terme municipal d'Arbúcies. El nivell de neu, a les 12 de la nit del passat dijous 13 de març, arribava als cinc centímetres a uns 1.300 metres d'altitud. El gruix de la neu als cims del Montseny, però, ja era de deu centímetres a partir de les 9 del matí

La nevada ha deixat paisatges sublims i carregats de blanc hivernal, com el que ha compartit des de Sant Esteve de Palautordera Mònica Usart, dona del temps de RAC1. A més, també es poden apreciar gruixos de neu considerables a Coll de Bodoriol o a Santa Fe del Montseny. Finalment, però, el temporal no va deixar neu a la majoria de nuclis de població del Baix Montseny, on la precipitació es va produir en forma de pluja.

 

Arxivat a