Picart aterra al mercat americà amb els seus aliments per a animals de companyia

L'empresa de Llinars del Vallès inicia la seva estratègia d'internacionalització cap a Amèrica amb prospeccions a Cuba, l'Equador i Xile

Publicat el 07 de març de 2024 a les 14:41
Picart, fabricant català de productes alimentaris per al benestar dels animals de companyia, ha comercialitzat el seu primer contenidor amb menjar per a gossos i gats amb destinació a Cuba. Es tracta d'una comanda de 24 tones que suposa el primer pas de la companyia en la seva estratègia per accedir al mercat americà.

En paquets de 2, 3, 12 i 20 quilos, principalment per a gossos, la venda s'ha centrat en la marca Megabone de Picart. Inclosa dins de la seva línia prèmium, ofereix ingredients de qualitat i formulacions realitzades per nutricionistes i veterinaris a un preu competitiu que s'ajusta a les demandes del mercat cubà.

L'operació s'ha realitzat amb la intermediació de l'empresa espanyola Making Nice Memories S.L., que d'aquesta manera ha sumat l'alimentació animal a l'exportació d'altres productes a l'arxipèlag del Carib, com tecnologia i alimentació humana. Per a això, ha fet d'enllaç entre Picart i l'empresa distribuïdora a Cuba.

"És la nostra primera operació de comerç internacional en territori americà", afirma Joan Icart, CEO de Picart. "L'increment de la nostra capacitat productiva gràcies a la nova planta de fabricació ens està permetent obrir-nos a nous mercats, i hem traçat una estratègia exportadora per a Amèrica, especialment en la zona sud i centre".

La coincidència idiomàtica i els esforços comercials de la companyia en territori americà han generat l'interès d'algunes empreses importadores i distribuïdores. De fet, Picart es troba en fase de registre en països com l'Equador i Xile.

[noticia]19536[/noticia]

Aquests moviments afermen l'estratègia exportadora de l'empresa catalana, que es va iniciar en 2009 i que ja engloba a una vintena de països d'Àfrica, Àsia, Europa i, ara, Amèrica. Actualment, més de la meitat de la facturació de l'empresa prové de fora d'Espanya.

La planta productiva que Picart va inaugurar l'any passat a Llinars del Vallès, amb 12.000 m² i una capacitat de producció de fins a 40.000 tones anuals, té entre els seus objectius proveir la creixent demanda internacional de productes alimentaris d'alta qualitat per a animals de companyia. Les noves instal·lacions responen també a unes fortes exigències de control, seguretat i traçabilitat per a mantenir la competitivitat en el mercat global.