24
de febrer
de
2017, 18:12
Actualitzat:
25
de febrer,
10:33h
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat les obres per executar una via per a vianants i ciclistes a la BV-5301, a Santa Maria de Palautordera. Aquesta nova via complirà una doble funcionalitat, tot donant servei tant a la mobilitat quotidiana com a la de lleure i turisme, ja que facilitarà la connexió amb mitjans sostenibles entre l'estació del ferrocarril i el nucli urbà del municipi i els accessos al Parc Natural del Montseny. Els treballs compten amb una inversió de prop de 700.000 euros. Es preveu que l’obra comenci durant la primavera i tingui una durada de cinc mesos.
La nova via per a vianants i ciclistes, amb una amplada de tres metres en la major part del recorregut, tindrà una longitud de dos quilòmetres i seguirà en gran part el traçat de la BV-5301. En general, el traçat s'ha adaptat al territori de manera que es garanteixi la seguretat dels usuaris de la via i es minimitzi l’impacte ambiental i l'afectació a les edificacions i parcel·les agrícoles de l’entorn.
El paviment del vial per a vianants i ciclistes serà de material granular estabilitzat, tret dels encreuaments amb camins i del tram inicial, que s'asfaltaran. En determinats punts, caldrà construir murs d'escullera per contenir els talussos que es construiran per encabir la nova via. En total, s'han previst tres murs amb una longitud total de 100 metres i alçades variables fins a un màxim de 3,5 metres.
Rectificació del traçat de la carretera al tram inicial
La solució adoptada al projecte implica la rectificació del traçat d’un tram de 460 metres de la carretera BV-5301, a la sortida del nucli de Santa Maria de Palautordera, per minimitzar les afectacions en un talús. La nova via ocuparà part de la calçada existent i se separarà del trànsit de vehicles mitjançant una barrera de protecció.
10 quilòmetres nous de vies ciclistes
Les obres que ara s'adjudiquen s'emmarquen en la tasca del Departament de Territori i Sostenibilitat de promoció de l'ús de la bicicleta com a mitjà de transport per aconseguir una mobilitat més sostenible. Una de les seves línies d’actuació és la formació de noves vies ciclistes; en aquest sentit, té previst posar en servei durant aquest any prop de 10 quilòmetres nous, corresponents a set actuacions al Baix Llobregat, el Vallès Oriental, el Bages, la Selva i el Ripollès.