Grup Horitzó crea una línia de productes de la Festa dels Elois

S'han creat capelines, paraigües, tovalloles, fundes per a mòbils o motxilles, i tot un seguit de productes que es fan amb la màquina de tallat làser de l'entitat i que es poden comprar a la Botiga de la Manela

17 de juliol del 2018
Actualitzat a les 20:09h
Presentació dels productes dels Elois amb membres del Grup Horitzó.
Presentació dels productes dels Elois amb membres del Grup Horitzó. | PIlar Màrquez Ambròs
Grup Horitzó, l'entitat berguedana que treballa per a la integració laboral de persones amb problemes de salut mental o risc d'exclusió social, ha creat una línia de productes dedicada a la Festa dels Elois. Ho ha fet amb l'objectiu de continuar apostant per la flamant botiga que van obrir al mes de maig a la plaça de Sant Pere de Berga. Charo Díez de Grup Horitzó ha explicat que han creat una vintena de productes inspirats en la festa. "La idea va sorgir de la necessitat de supervivència de la Botiga de la Manela; i tenint present que a Berga les diferents festes que tenim són tan maques i tan representatives com la Patum, a la botiga volem tenir tota una sèrie de productes que hi estiguin dedicats", ha dit Díez. 

Capelines, paraigües, tovalloles, fundes per a mòbils o motxilles, i tot un seguit de productes que es fan amb la màquina de tallat làser de l'entitat, com imants, posagots o clauers. La directora de Grup Horitzó, Eva Sànchez, ha afegit que "creiem que tenim una botiga que no només ha de ser la finestra del que és el Grup Horitzó i la feina que s'hi fa, sinó que està en un lloc molt cèntric, on creiem que els productes que hem de vendre són de la comarca, com si també fos una botiga de records de festes i de coses que es facin al Berguedà".

Sànchez ha avançat que es plantegen ampliar la gamma de productes "amb articles sobre tot allò que tenim a la comarca: festes, però també entorns com el Pedraforca". 

Grup Horitzó ha comptat amb la col·laboració desinteressada de diverses persones. "Hem d'enviar un agraïment a Sergi Montaner Teti, que ens ha cedit tots els drets del logo [el dibuix d'un ruc que acompanya molts dels productes] i que l'ha creat d'una manera molt creativa i solidària", ha explicat Díez. El pastisser Albert Dorna de Dolceria Pujol també ha fet unes piruletes que es venen entre aquests nous productes dels Elois.
 

Roda de premsa amb Eva Sànchez, Mònica Garcia i Charo Díez. Foto: Pilar Màrquez Ambròs


La regidora de Festes, Mònica Garcia, ha celebrat la iniciativa que fa que Els Elois, que no tenien productes de merchandising, ara ja en tinguin. "D'alguna forma, ara comencem una col·laboració, perquè aquests productes puguin ser representatius de la ciutat de Berga i de les seves festes", ha comentat Garcia. La regidora ha recordat que l'entitat ja fa temps que treballa en productes de la Patum i que "ara ha pogut integrar nous productes en el marc de la Festa dels Elois".

"El nostre agraïment cap a les persones que fan els productes i cap a Grup Horitzó per tenir la idea d'establir-se com a font de productes de les festes i establir la Botiga de la Manela també com a punt per vendre records de la ciutat de Berga, potenciant-les, de manera que els visitants puguin endur-se un record d'aquestes festivitats", ha expressat Garcia. "Són productes d'ús no només per les persones de fora, sinó per aquelles que vagin als Elois, des de les capelines a les tovalloles o les fundes protectores d'aigua per a mòbils o per portar les claus", ha finalitzat. 

Una altra de les aportacions que enguany farà el Grup Horitzó als Elois serà el fet d'oferir el vermut que tradicionalment s'oferia als actors de la Boda Tradicional de l'Alt Berguedà, i que s'havia deixat de fer. Aquest 2018 es tornarà a fer aquest vermut, després de l'entrega de ferradures, amb el vermut Vidalba de Sílvia Culell, i la col·laboració de Cal Travé i Liven. 

Bona acollida de la nova botiga

Eva Sànchez ha valorat positivament l'acollida que ha tingut fins ara la Botiga de la Manela, que porta escassos tres mesos oberta. "Encara no en podem fer una valoració objectiva o de números, però la sensació és que molta gent en parla, que ens diuen que està molt bé, va entrant gent i es va venent", ha explicat Sànchez. "És un reclam, i hi ha molta gent que para i entra a mirar els productes que hi tenim", ha afegit. "Estem aconseguint també vendre els productes de Patum no només per Patum, sinó també per aniversaris, sants, naixements, etcètera", ha comentat Charo Díez, que ha assegurat que "molta gent de Berga encara vinculava exclusivament Grup Horitzó amb la venda de roba de segona mà". 

"L'objectiu és poder anar donant més feina, poder anar ampliant mica en mica els nostres projectes per a la integració laboral", ha assenyalat també Sànchez. Un dels imputs positius que ha aportat la botiga ha estat també pels usuaris del taller de Grup Horitzó. "Amb la botiga veuen millor on van a parar els productes que fan, quin resultat té, com es tradueix tot això; això els anima a seguir-s'hi esforçant i els fa posar-hi moltes ganes", ha dit Sànchez.
 

Clauers, piruletes, fundes, tovalloles, enganxines, paraigües, entre la nova línia de productes dels Elois. Foto: Pilar Màrquez Ambròs

Arxivat a