El Berguedà esgota en 48 hores les 200 cistelles nadó de la campanya turística

La iniciativa, pensada per reactivar l'activitat turística amb un gest cap a aquells que han estat pares durant l'estat d'alarma, ha rebut peticions d'arreu de Catalunya

29 de juny del 2020
Actualitzat a les 19:17h
La cistella de productes que s'enviarà a 200 famílies de Catalunya, en la presentació de divendres passat.
La cistella de productes que s'enviarà a 200 famílies de Catalunya, en la presentació de divendres passat. | Pilar Màrquez Ambròs
El Berguedà ha esgotat en 48 hores les 200 cistelles nadó de la campanya turística d'estiu. Es tracta d'una iniciativa per reactivar l'activitat al sector turístic que es va presentar divendres i que ha superat totes les expectatives d'èxit. El president de l'Agència de Desenvolupament del Berguedà, Lluís Vall, s'ha mostrat satisfet per la rebuda de la campanya i ha explicat que "ens ha sorprés que anés tan ràpid, la nostra intenció era fer-ho durar més". Vall ha afegit que "en haver-ho esgotat, estem estudiant ampliar-ho o complementar-ho amb més sortejos". 

En aquest sentit, Lluís Vall ha explicat que "les persones que visitin el Berguedà encara poden optar a dues estades de cap de setmana si comparteixen el val que gasten a les xarxes socials". Per aconseguir-ho, han de fer una foto a l'establiment i acreditar que els han gastat. 

A més, s'està treballant per tancar la campanya de comerç i turisme, que "el que buscarà serà potenciar que tots els establiments turístics, tinguin uns talonaris de vals de descompte per gastar en el comerç local". Aquesta campanya es preveu encetar a mitjan o finals de juliol. 

Una seixantena d'establiments han participat en la campanya que s'ha batejat com Al Berguedà, celebrem la vida. Aquesta iniciativa ha regalat 200 cistelles amb productes locals i vals per fer estades, visites i activitats a la comarca a les famílies que han tingut fills durant el període en què ha durat l'estat d'alarma, del 14 de març al 21 de juny. 

La campanya s'ha esgotat amb prou feines 48 hores i hi han participat persones d'arreu del Catalunya, com Manresa, Santa Coloma de Gramanet, Olot o Barcelona ciutat, però també de municipis del Berguedà. 

Els serveis turístics que s'oferien al cistell han estat oferts per empreses del sector turístic, mentre que els productes elaborats al Berguedà s'han adquirit als productors agroalimentaris. Pel que fa als elements de marxandatge del Berguedà, com ara guies de senderisme, una cantimplora o una bossa, l'han proporcionat les entitats comarcals.