"Alcarràs", la pel·lícula dirigida per Carla Simón, no competirà finalment per l'Oscar a la millor pel·lícula internacional. L'Acadèmia de Hollywood ha publicat aquest dimecres la popular "shortlist" per la 95a edició dels premis, en què no hi ha inclòs la cinta catalana. Entre les quinze escollides, hi ha títols com l'argentina "Argentina, 1985", l'austríaca "Corsage", la belga "Close", la cambodjana "Return to Seoul", la danesa "Holy Spider" o la francesa "Saint Omer".
Així s'acaba la meteòrica carrera internacional del film, un cant a la terra i a la vida rural protagonitzat per actors no professionals i que va ser candidata en tres categories als Premis Europeus de Cinema. L'Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques d'Espanya havia seleccionat "Alcarràs" com la candidata als Oscars el setembre passat, imposant-se a "As bestas", de Rodrigo Sorogoyen, i "Cinco lobitos", d'Alauda Ruiz de Azúa.
"Passi el que passi, hem fet tot el que es podia fer", va advertir Carla Simón quan va conèixer que existia la possibilitat d'arribar a optar al premi més prestigiós del cinema. Aterrada a Islàndia, directament des de Los Ángeles i Londres, on l'equip havia estat promocionant "Alcarràs" entre els acadèmics, assegurava que era una fita "molt difícil".
Carla Simón ja va fer història amb "Estiu 1993", una de les pel·lícules més aclamades del cinema català recent. Va superar l'èxit de la seva òpera prima amb el segon llargmetratge, amb què va guanyar el premi més important en la història del cinema al país amb una obra en català que parla dels vincles de les persones amb la terra que treballen.
«Alcarràs» es queda sense Oscars: no competirà en la categoria de millor pel·lícula internacional
Cultura
L'Acadèmia de Hollywood exclou el film de la "shortlist" per la 95a edició dels premis
- El repartiment d' -
- ACN
ARA A PORTADA
-
-
Societat Vicenç Sanclemente reclama «un pacte contra la gentrificació» al pregó de les Festes de Gràcia Pau Espí Solé
-
Societat Reivindicar la vila en ple auge del turisme: «Sents que les festes de Gràcia no són les d'abans» Eloi Martí
-
Societat Què no et pots perdre de les Festes de Gràcia 2026: carrers guarnits, concerts i tota la programació Neus Climent
-
Publicat el
21 de desembre de 2022 a
les 20:56
Et pot interessar
-
Cultura
Quan la cultura popular fa política exterior
-
Cultura
La Model serà la nova seu del Memorial Democràtic
-
Cultura
Houellebecq, l’artesania com a oportunitat
-
Cultura
Coses de l'agost (I)
-
Cultura
Catalunya aterra a Estocolm per celebrar la 38a edició de l'Aplec d'Adifolk
-
Cultura
Cultura vol impulsar una companyia nacional de teatre
