Acciona demanarà més de 1.000 milions a la Generalitat pel contracte de l'ATLL

És la quantitat que reclamarà el consorci empresarial per la liquidació de l’adjudicació que havia validat prèviament la Generalitat

Publicat el 18 d’octubre de 2018 a les 12:05
El consorci liderat per l’empresa Acciona exigirà a la Generalitat més de 1.000 milions d’euros per la liquidació del contracte d’adjudicació de la empresa Aigües Ter Llobregat (ATLL). Segons publica el diari Expansión, la decisió ja ha estat comunicada a la Comissió Nacional de Mercat de Valors (CNMV).
 
Aquesta decisió arriba després que el Govern aprovés al juliol un decret llei per la creació d’un nou ens regulador de l’ATLL, 100% pública i que començarà a funcionar l'1 de gener del 2019 sota el control de l’Agència Catalana d’Aigua (ACA). L'ATLL abasteix d’aigua potable més de 4,5 milions de catalans.
 
Demanen 1.074 milions d’euros d’indemnització
 
Acciona i la resta d’accionistes del consorci van presentar aquest dimecres un escrit a la Generalitat en el qual donen les xifres de la indemnització pel lucre cessant (els danys patrimonials) que reclamen, i els danys i prejudicis que haurien de rebre per la finalització del contracte amb el Govern. Concretament, el consorci demana 1.074 milions d’euros d’indemnització: 305 milions per la liquidació del contracte per la gestió del servei i 769 milions per danys i prejudicis causats. Malgrat aquest informe presentat per Acciona, la Generalitat ha de crear encara una comissió liquidadora que haurà de determinar les xifres d’anul·lació del contracte amb l’empresa.