El president de la patronal Fepime i vicepresident de Foment del Treball, Eusebi Cima, ha pronosticat que l'últim trimestre de l'any s'acabarà la recessió econòmica i es deixaran de destruir llocs de treball. Tot i això, ha advertit que quan s'arribi a aquest punt les coses no començaran a anar bé automàticament ja que hi ha el risc d'entrar en una "situació econòmicament plana".
Cima també s'ha referit a la reforma laboral, que considera que ha contribuït a mantenir ocupació. Cima ha fet aquestes declaracions aquest diumenge en el programa El Suplement de Catalunya Ràdio.
Eusebi Cima també ha defensat la reforma laboral actual, perquè entén que, almenys fins ara, ha ajudat a mantenir ocupació. El president de Fepime puntualitza que "el que ha permès és que moltes empreses que haurien tancat, i haurien desocupat milers de treballadors, gràcies a aquesta reforma laboral continuen vives i mantenen els llocs de treball".
D'altra banda, el president de Fepime considera que els ajustos pressupostaris i les retallades de la Generalitat són essencials i necessàries per reestructurar el sector públic, per obtenir una reactivació econòmica posterior: "Per això l'administració catalana, encara que sembli una incongruència, l'ajust pressupostari que està fent és una de les bases per després poder arrencar i tirar endavant."
Cima ha fet un èmfasi especial a demanar a tothom que treballa en negre que regularitzi la seva situació aprofitant la llei d'emprenedoria. Creu que "si tota l'economia submergida es legalitzés, no tindríem problemes pressupostaris a nivell de Catalunya i no hauríem hagut de fer retallades... un vint per cent del PIB són molts diners".
Amb el final del 2013 també marxa la recessió
El vicepresident de la patronal Foment i cap de CEPIME, Eusebi Cima, veu un risc de "situació econòmica plana"
ARA A PORTADA
Publicat el 07 de juliol de 2013 a les 14:30
Et pot interessar
-
Economia Trump ajorna a última hora els aranzels fins al 7 d'agost
-
Economia L'economia catalana creix un 2,8% interanual el segon trimestre, sis dècimes menys que el primer
-
Economia El BBVA promet als accionistes una rendibilitat superior a la del Banc Sabadell perquè acceptin l'opa
-
Economia El BBVA guanya 5.447 milions la primera meitat del 2025, un 9% més
-
Economia Un reconegut fabricant de cotxes perd 677 milions d'euros i acomiadarà 20.000 treballadors
-
Economia L'automobilística xinesa Chery obrirà un centre de recerca i desenvolupament a Cornellà