Argal compra Embotits Monells

L'empresa osonenca mantindrà l'autonomia de gestió, tindrà personalitat jurídica pròpia i operarà amb la seva marca d'origen | L'operació generarà prop d'un miler de llocs de treball

Publicat el 02 de desembre de 2014 a les 15:52
L'empresa d'embotits i plats preparats Argal ha comprat la companyia osonenca Embotits Monells. La notícia l'ha fet pública aquest migdia el diari econòmic "Expansión", que s'ha avançat al comunicat oficial d'Argal, publicat fa poca estona.

Segons el document enviat per la companyia compradora, Monells mantindrà l'autonomia de gestió, tindrà personalitat jurídica pròpia i a més, operarà amb la seva marca d'origen. L'operació també preveu mantenir el soci de referència de la companyia, Pere Monells, en l'accionariat i al capdavant de la direcció general.

En el comunicat, Argal explica que amb aquesta compra vol millorar la seva competitivitat en el sector i augmentar la seva facturació, que preveu que creixi fins els 275 milions d'euros. A més, aquesta operació generarà més d'un miler de llocs de treball, segons apunta el text.

Argal, amb una plantilla de 740 treballadors, estima tancar el 2014 amb unes vendes de prop de 190 milions d'euros, vuit més que l'any passat. L'empresa té la seva seu a Miraelcamp (Lleida), on també hi posseeix una planta de producció. A banda d'aquest centre també té altres fàbriques repartides en diversos punts del territori com ara Lumbier (Navarra) i Fregenal de la Sierra (Badajoz). Els propietaris d'Argal són els empresaris Antonio Escribà i Josep Maria Orteu.

Per la seva banda, Monells, que compta amb 293 treballadors, va facturar l'any passat gairebé 90 milions d'euros i compta amb tres plantes de producció, dues situades a Sant Miquel de Balenyà i una altre a Sant Hipòlit de Voltregà. Fins a dia d'avui l'empresa era propietat de la família Monells Comes, que la va fundar el 1975.