El Consell de Garanties Estatutàries ha emès un dictamen sobre la proposició de llei d'horaris comercials considerant inconstitucional una part de l'apartat de l'article 1 que limita a vuit els festius d'obertura comercial. El consell subratlla que aquest article és contradictori amb el decret espanyol d'horaris comercials, que fixa en un mínim de deu els diumenges i festius que els comerços poden obrir.
Com que l'ens consultiu va avalar aquesta part del decret espanyol, considera que el Govern està incomplint la Constitució en no fer-ne cas. El dictamen sí que aprova la resta d'articles que va recórrer el PPC, però recomana suprimir-ne un per evitar confusions.
Bufetada a la restricció del Govern a l'obertura de festius
El Consell de Garanties Estatutàries veu inconstitucional que el Govern limiti a vuit els dies de festa que es permet obrir els comerços
ARA A PORTADA
Publicat el 24 de desembre de 2013 a les 16:55
Et pot interessar
-
Economia Un reconegut fabricant de cotxes perd 677 milions d'euros i acomiadarà 20.000 treballadors
-
Economia L'automobilística xinesa Chery obrirà un centre de recerca i desenvolupament a Cornellà
-
Economia L'IPC puja al 2,7% per culpa de l'electricitat i els carburants
-
Economia Illa demana des de la planta xinesa on es fabrica el Cupra Tavascan que s'eliminin els aranzels extra
-
Economia CaixaBank guanya 2.951 milions d'euros la primera meitat de 2025, un 10,3% més
-
Economia La pensió per jubilació creix un 5,8% en un any: aquesta és la nova mitjana catalana