Caure de camí al lavabo mentre es teletreballa és un accident laboral. Així ho determinarà la justícia espanyola, després que el Jutjat de lo Social número 1 de Càceres hagi donat la raó a una treballadora que va patir aquesta situació durant la pandèmia. L'asseguradora de la Seguretat Social, per contra, al·legava que la dona no estava en el seu lloc de treball perquè no tenia l'ordinador al davant en el moment de la caiguda.
"Anar al lavabo no es pot considerar una interrupció de la feina", destaca la sentència per contradir l'asseguradora. Els fets van succeir el 8 de març d'aquest any, al voltant de les 13:45 hores, mentre que la jornada laboral de l'afectada era de 8 a 14 hores. Un traumatisme al colze i a les costelles. L'empresa, però, li va atorgar una incapacitat temporal per accident no laboral.
La diferència amb una incapacitat temporal per un accident de treball, però, és substancial. En aquest cas, el treballador té dret a percebre el 75% del salari des de l'endemà de la baixa, mentre que en l'altre, només el 60% des del quart dia de baixa i el 75% a partir dels 21 dies.
Aquest cas serveix per aprofundir en la necessitat de dur a terme canvis legislatius i jurisprudencials arran de l'increment del teletreball des de la pandèmia per la Covid-19. La sentència no és ferma i es podria presentar un recurs de suplicació a la Sala Social del Tribunal Superior d'Extremadura.
[plantillavirals]
Cau a casa mentre teletreballa i el jutge ho considera un accident laboral
L'asseguradora de la Seguretat Social alegava que, en accidentar-se quan anava al lavabo, no estava al lloc de feina
- El teletreball dificulta la intervenció de l'administració -
- Pxfuel
ARA A PORTADA
Publicat el
08 de novembre de 2022 a
les 17:28
Et pot interessar
-
Economia
Les deduccions desconegudes que et poden fer estalviar 600 euros a la declaració de la renda
-
Economia
Glovo anuncia un ERO per acomiadar 750 repartidors de tot l'Estat
-
Economia
Els treballadors catalans fan més hores extres que les que perden per malaltia
-
Economia
Aquestes són les deu persones més riques del món, segons Forbes
-
Economia
Aldi contractarà 75 persones i obrirà vuit nous supermercats a Catalunya durant el 2026
-
Economia
Seat tanca el 2025 amb una caiguda del 100% dels beneficis
