Corbacho proposa «contractes a l’alemanya» per reduir l’atur

Reducció de jornades laborals i compensar els treballadors per les hores no treballades seria la fórmula.

Publicat el 11 de novembre de 2009 a les 19:04



Reducció de jornades laborals i compensar els treballadors per les hores no treballades. Aquesta és la fórmula coneguda com a contracte alemany que el ministre de Treball i Immigració, Celestino Corbacho, vol estudiar  amb sindicats i patronal quan es reprengui el diàleg social. 

Així ho ha afirmat el ministre després d'intervenir en el debat del dictamen dels Pressupostos Generals de l'Estat en el ple del Congrés en explicar a la premsa que podria existir un ampli consens "entre sindicats i patronal per abordar un nou sistema laboral que permeti a les empreses fer "suspensions d'horaris", tal com passa a Alemanya.

Aquest sistema seria un mecanisme similar a l’ara vigent amb els expedients de regulació d'ocupació temporals amb la diferència que aquests "ajustaments horaris" només podrien posar-lo en pràctica empreses d'un "mida mínima", sobretot del sector industrial.

En dret comparat, Alemanya, quan una empresa ha de baixar la seva producció pot ajustar horaris de la plantilla, i quan això passa el treballador cobra de l'empresa les hores treballades, compensat amb un percentatge respecte de les hores que no treballa, alhora que dedica part de les no utilitzades a la formació.

El sistema està més que testat. Ara com ara a  Alemanya són 1,5 milions de persones que tenen reduïda la jornada laboral.