Damm va obtenir un benefici net consolidat de 92,3 milions d'euros el 2015, un 17,5% més que l'any anterior, mentre que la facturació del grup va avançar un 5,5%, fins a 963 milions. Així s'ha fet públic aquest dilluns en la Junta General d'Accionistes que s'ha celebrat a Barcelona.
El grup cerveser, que va tancar l'any amb 3.125 treballadors, un 8% més, ha augmentat facturació a totes les seves divisions: cerveses i begudes, restauració i logística, amb un "fort impuls" de les activitats en els mercats internacionals, amb presència en més de cent països. La bona climatologia del període d'estiu, que concentra el 40% de les vendes, ha estat un factor que ha afavorit el consum dels productes que comercialitza Damm.
Les despeses generals d'explotació s'han situat per sobre de l'exercici anterior, sobretot per l'augment en activitats de màrqueting i patrocini per desenvolupar les marques i negocis del grup a l'estat espanyo i l'exterior.
Creixement
Damm va invertir més de 60 milions d'euros el 2015 a ampliar i modernitzar les seves plantes de Múrcia, el Prat de Llobregat i Santarem , així com a posar en marxa una nova fàbrica de Genoll i optimitzar l'eficiència dels centres d'Alfil Logistics i Pall-Ex Iberia.
Damm, que va deixar de cotitzar a borsa l'abril del 2015, va augmentar l'any passat la seva participació a Rodilla del 76% al 100%, apostant per una companyia que va augmentar un 7,4% la seva facturació fins a més de 92 milions.
L'empresa catalana també va consolidar Grupo Cacaolat, fruit de l'aliança de Damm i Cobega, i va captar negocis com la fabricació, distribució i comercialització de la cervesa Carling -líder al Regne Unit- i dels tres envasaments Arizona a Espanya, i va acordar la distribució i comercialització de la cervesa Schöfferhofer, líder al mercat alemany.
L'estratègia d'internacionalització iniciada per la companyia el 2006 s'ha traduït en una activitat exterior amb un pes del 18% el 2015 -respecte del 2% el 2008- i presència en 108 països.
Damm guanya 92,3 milions el 2015, un 17,5% més que l'any anterior
Economia
El grup cerveser augmenta la facturació a totes les seves divisions: cerveses i begudes i restauració i logística
ARA A PORTADA
-
Societat Escola inclusiva: radiografia d'un «canvi de paradigma» que s'ha quedat a mitges Gerard Mira
-
Política Més llibres i més càlcul mental: Govern i oposició exploren com revisar el model per reflotar l'educació Bernat Surroca Albet
-
Política La Paeria prohibeix l'ús del vel integral als carrers amb els vots de PSC, Junts i Vox Àlvar Llobet i Sotelo
-
Política Junts torna a negociar amb el govern espanyol per desbloquejar el decret antidesnonaments Natàlia Pinyol
Publicat el
27 de juny de 2016 a
les 17:07
Et pot interessar
-
Economia
Volkswagen, Audi i Seat criden a revisió 2,86 milions de cotxes per un defecte en la direcció
-
Economia L’economia espanyola creix un 2,6% interanual el segon trimestre, una dècima menys del previst
-
Economia
Confessions d’un globalista penedit
-
Economia
Multen MediaMarkt i The Phone House per publicitat enganyosa
-
Economia
Els autònoms cobren gairebé 660 euros menys de pensió que els assalariats tot i jubilar-se més tard
-
Economia
Els pagesos tornen a Barcelona amb una nova protesta: «És insostenible»
