En el manifest, recalca que la incertesa i vulnerabilitat fa, a més, que els periodistes no disposin del marc necessari per exercir la seva professió amb "independència i llibertat". A més, ha recordat que el tancament de mitjans de comunicació representa "la pèrdua de veus i, per tant, de pluralitat".
Ha lamentat que "la crisi és general i té uns efectes especialment greus per a nombrosos sectors econòmics, però en els mitjans de comunicació té unes implicacions que --segons ha dit-- fa falta que la gent conegui".
Segons la seva opinió, el recurs de les jubilacions anticipades per aprimar les plantilles significa, a més, la ruptura de la transmissió de coneixements entre generacions.
Segons la seva opinió, "la suma de les jubilacions anticipades i la precarietat creixent dels periodistes joves genera un escenari preocupant en els mitjans de comunicació perquè es pot trencar aquesta transmissió de saber intergeneracional".
També ha demanat a les administracions tot el seu suport per esmorteir l'impacte de la crisi i que, alhora, estigui vigilant davant dels casos de "precarietat extrema" que pateixen molts periodistes, ja que la "crisi no pot ser mai una excusa per tolerar situacions que estan per sota dels nivells mínims de dignitat laboral i professional".
La debilitat econòmica dels mitjans de comunicació afecta en primer lloc els seus treballadors, però també el conjunt de la societat. "La qualitat de la democràcia necessita un periodisme de qualitat i això és el que està ara en joc, a més de centenars de llocs de treball", ha conclòs.
ARA A PORTADA
-
-
L'oest de la península encara crema: més de 200.000 hectàrees calcinades en una setmana Neus Climent
-
I ara un pacte d'estat? Els incendis tornen la crisi climàtica al primer pla amb els deures per fer Sara Escalera
-
El Govern envia mig centenar de bombers, catorze mitjans terrestres i tres d'aeris als incendis de l'Estat Redacció
-
Junqueras adverteix els socialistes que s'han «situat a anys llum» de l'aprovació d'uns pressupostos Sara Escalera
Publicat el 25 de novembre de 2008 a les 19:01
Et pot interessar
-
Economia Les exportacions repunten i avancen un 7,2% al juny a Catalunya en ple debat pels aranzels
-
Economia El BBVA apuja l'aposta: porta al Suprem les exigències de la Moncloa sobre l'opa al Sabadell
-
Economia L'Ibex-35 tanca per sobre dels 15.000 punts per primer cop en 18 anys
-
Economia L'IPC puja fins al 2,3% al juliol per l'encariment de l'electricitat i els carburants
-
Economia El Prat bat el rècord històric de passatgers al juliol en ple debat sobre l'ampliació
-
Economia El BBVA anirà fins al final amb l'opa al Banc Sabadell