El preu de l'electricitat al mercat majorista s'ha enfilat aquest dilluns fins a màxims anuals, amb el preu del megawatt hora (MWh) a 79 euros. Segons indiquen les dades de l'operador del mercat majorista Omie, el preu supera el del 5 de setembre passat, dia en què s'havia assolit l'anterior preu màxim.
El març es va arribar al preu més baix de tot l'any i després d'aquest mínim, el cost de l'electricitat s'ha mantingut a partir d'aquell mes a l'alça, i la perspectiva és que mantingui aquesta tendència. El preu mitjà durant el mes d'agost ha estat al voltant dels 65 euros el MWh, però aquest ja ronda els 70 euros el MWh de mitjana en els primers dies de setembre.
L'increment del preu de l'electricitat està sent analitzat per la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC). El juliol passat l'autoritat que vetlla per la competència va mostrar la seva preocupació per l'"elevat" preu de l'energia i per si "hi ha alguna cosa més" que una "situació conjuntural" darrere d'aquest increment.
El govern espanyol també ha mostrat la seva preocupació davant l'elevat preu de l'electricitat. En un esdeveniment en el qual va coincidir amb el president de la CNMC, el secretari d'Estat d'Energia, José Domínguez Abascal, va reconèixer que el govern espanyol havia demanat informació a la CNMC sobre els motius que motiven aquesta pujada en els preus.
Encariment del rebut de la llum
L'associació de consumidors Facua ja ha denunciat que el preu de la factura de la llum per als consumidors s'ha encarit un 24% en un any i ha demanat al govern espanyol que actuï amb "urgència" davant del que consideren un increment "alarmant".
De fet, l'associació de consumidors ha avisat que la factura de la llum del passat mes d'agost va ser la quarta més cara de la història, amb un rebut de 80,73 euros per a l'usuari mitjà, una xifra que suposa un increment de 9 euros respecte al mateix mes de l'any passat.
El preu de l'electricitat s'enfila a màxims anuals
Economia
Ja ha arribat a gairebé als 80 euros el MWhi la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha iniciat una investigació sobre els motius d'aquest increment
ARA A PORTADA
-
Societat Grans súpers a dins de mercats municipals: així s'estén (i es paga) el model a Barcelona David Cobo | Ànnia Monreal
-
Societat Els supermercats grans també creixen a Barcelona: se n'han obert 141 en 10 anys Ànnia Monreal | David Cobo
-
-
Societat «Les elits encara pensen que la recerca és finançament, quan és talent i regulació» Pep Martí i Vallverdú
-
Economia «El que volem veure és el pla d'infraestructures que prepara el Govern» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
10 de setembre de 2018 a
les 16:24
Et pot interessar
-
Economia
Resignació per la pujada del preu de la benzina amb l’inici de l’agost
-
Economia
Les assignatures que el Parlament ha deixat per setembre
-
Economia
L'economia catalana creix un 3% interanual el segon trimestre, més que la mitjana a l'Estat i la Unió Europea
-
Economia
Veolia incrementa un 10% els beneficis entre gener i juny respecte a l'any passat
-
Economia
Els constructors constaten que l'edificació creix, però no prou
-
Economia
El BBVA obté un benefici net de 6.051 milions d'euros durant el primer semestre, un 11,1% més que fa un any
