El preu de l'electricitat al mercat majorista s'ha enfilat aquest dilluns fins a màxims anuals, amb el preu del megawatt hora (MWh) a 79 euros. Segons indiquen les dades de l'operador del mercat majorista Omie, el preu supera el del 5 de setembre passat, dia en què s'havia assolit l'anterior preu màxim.
El març es va arribar al preu més baix de tot l'any i després d'aquest mínim, el cost de l'electricitat s'ha mantingut a partir d'aquell mes a l'alça, i la perspectiva és que mantingui aquesta tendència. El preu mitjà durant el mes d'agost ha estat al voltant dels 65 euros el MWh, però aquest ja ronda els 70 euros el MWh de mitjana en els primers dies de setembre.
L'increment del preu de l'electricitat està sent analitzat per la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC). El juliol passat l'autoritat que vetlla per la competència va mostrar la seva preocupació per l'"elevat" preu de l'energia i per si "hi ha alguna cosa més" que una "situació conjuntural" darrere d'aquest increment.
El govern espanyol també ha mostrat la seva preocupació davant l'elevat preu de l'electricitat. En un esdeveniment en el qual va coincidir amb el president de la CNMC, el secretari d'Estat d'Energia, José Domínguez Abascal, va reconèixer que el govern espanyol havia demanat informació a la CNMC sobre els motius que motiven aquesta pujada en els preus.
Encariment del rebut de la llum
L'associació de consumidors Facua ja ha denunciat que el preu de la factura de la llum per als consumidors s'ha encarit un 24% en un any i ha demanat al govern espanyol que actuï amb "urgència" davant del que consideren un increment "alarmant".
De fet, l'associació de consumidors ha avisat que la factura de la llum del passat mes d'agost va ser la quarta més cara de la història, amb un rebut de 80,73 euros per a l'usuari mitjà, una xifra que suposa un increment de 9 euros respecte al mateix mes de l'any passat.
El preu de l'electricitat s'enfila a màxims anuals
Economia
Ja ha arribat a gairebé als 80 euros el MWhi la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha iniciat una investigació sobre els motius d'aquest increment
ARA A PORTADA
-
-
Societat «Els governs seran cada vegada més gestors de tragèdies» Pep Martí i Vallverdú | Arnau Urgell i Vidal
-
-
Societat «Les elits encara pensen que la recerca és finançament, quan és talent i regulació» Pep Martí i Vallverdú
-
Economia «El que volem veure és el pla d'infraestructures que prepara el Govern» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
10 de setembre de 2018 a
les 16:24
Et pot interessar
-
Economia
Bizum s'estrena als comerços sense impacte entre els clients: «No te'l demanen»
-
Economia El SOC promou la inserció laboral amb cursos de català
-
Economia
«Catalunya té un greu problema de lideratge»
-
Economia
Les exportacions pugen un 2,9% i les importacions baten rècords a Catalunya
-
Economia El govern espanyol recupera la rebaixa al preu del gasoil pel repunt de la inflació
-
Economia
L'IPC puja tres dècimes i s'enfila fins al 3,5%
