Faconauto ha assenyalat que aquesta baixada del preu mitjà dels cotxes s'explica també per l'augment de la demanda per part dels consumidors de vehicles amb una menor mida, arran de l'entrada en vigor, el passat 1 de gener, del nou impost de matriculació lligat a les emissions de CO2.
  Així, l'octubre els clients es van decantar per cotxes amb unes dimensions un 0,8% menors. La batalla mitjana es va situar en 2,61 metres l'octubre, un 0,2% menys, la mateixa xifra que en el còmput de l'any, fet que suposa un descens del 0,04%.
  La potència mitjana dels cotxes adquirits l'octubre es va situar en 119,7 cavalls, un 1% menys, i de 119,6 cavalls pels cotxes comprats entre el gener i l'octubre, un 0,4% menys. A més, l'eficiència energètica va pujar un 1,2% el mes passat, amb 17,3 quilòmetres recorreguts per litre de combustible, i en els deu primers mesos va créixer un 1,5%, amb els mateixos quilòmetres per litre.
  Les emissions de diòxid de carboni dels vehicles es van situar en 151,6 grams per quilòmetre recorregut a l'octubre, un 3,2% menys, i les emissions mitjanes dels cotxes entre el gener i el mes passat van arribar als 151,7 grams de CO2 per quilòmetre, un 3,8% menys.