Els catalans pagaran gairebé 134 milions a la hisenda espanyola pel Pla2000E

Catalunya, la segona comunitat que més contribueix al fisc espanyol pel programa d'incentius i la primera a nivell proporcional.

Publicat el 21 de juny de 2010 a les 22:01

Una imatge d'un concessionari en ple Pla 2000E que costarà 134 milions als contribuents catalans. 

El Pla 2000E a Catalunya reportarà a la caixa de la hisenda espanyola una 'injecció econòmica' total de més de 133 milions d'euros en concepte d'IRPF, IVA i Impost de Matriculació. Segons les estimacions col·lectiu de Tècnics del Ministeri d'Hisenda (GESTHA), gràcies a les operacions d'adquisició de vehicles acollides aquest pla d'incentius des de la seva posada en marxa al maig de 2009 i fins al mes de març, Catalunya serà la segona comunitat que més aportarà, només superada per Andalusia. Un rànquing que s'inverteix si el còmput és proporcional a la població.

Segons els càlculs de Gestha per a Catalunya, els ingressos per IVA, - els més “generosos” de tots els que genera l'adquisició d'un automòbil-, s'enfilaran a 97 milions d'euros. Així mateix, la tributació d'aquestes ajudes en l'IRPF- aplicant un tipus marginal del 24%, el de la majoria dels contribuents beneficiats amb el pla - generarà una recaptació de 12,2 milions d'euros per a la Hisenda pública espanyola, mentre que els ingressos derivats de l'impost de matriculació suposaran 24,2 milions d'euros addicionals.

Una ingrés fiscal mitjà de 2.600 euros per vehicle

Segons els càlculs realitzats pels tècnics d'Hisenda, cada operació de compravenda d'un vehicle generarà a les arques públiques uns ingressos mitjans de 2.643 euros, resultants de sumar els 196 euros corresponents a la tributació de l'ajuda en concepte d'IRPF, els 1.958 euros de l'actual IVA i els 489 euros derivats de l'impost de matriculació. La conclusió d'aquestes xifres és que el Pla 2000E li surt molt "rendible"  a les Administracions Públiques, i sobretot a Catalunya. Els números són clars, ja que els ingressos fiscals que genera són molt superiors a les ajudes pressupostades per al pla d'incentius. Catalunya, pagarà el peatge de l'ajuda pel fet d'haver acollit més vendes en proporció a d'altres zones de l'Estat espanyol.